Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.

En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.

Tornar

‘Diàlegs de Pedralbes’ comença el 7 de setembre

El Monestir de Pedralbes parla de la situació actual

El Monestir impulsa una nova edició del cicle ‘Diàlegs de Pedralbes’, dedicat a l’impacte social de la crisi de la covid-19.

L’impacte que ha tingut la crisi sanitària de la covid-19 en la nostra societat es converteix en l’epicentre de la nova edició del cicle organitzat pel Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes, ‘Diàlegs de Pedralbes’, el qual tindrà lloc del 7 al 10 de setembre. Aquesta edició del cicle, dirigida per la filòsofa Mar Rosàs, pren per títol El malestar d’avui i està formada per quatre sessions de converses que reuniran especialistes d’àmbits com la medicina, la psicologia, la història, l’antropologia i la filosofia. Aquests diàlegs proposen, des de la pluralitat i el respecte, una reflexió sobre el paper de l’espiritualitat i la interioritat en diferents àmbits de la societat. Enguany, els diàlegs  abordaran diverses qüestions, des de la incidència de la depressió i l’especial impacte que té en les dones fins a les implicacions del dol o les actituds davant la pandèmia.

Dimarts 7 tindrà lloc la xerrada Dones a la recerca de sentit. Depressió i gènere, en la qual s’aprofundirà sobre la depressió, a quines persones afecta més i per què les dones són qui més la pateixen, entre altres qüestions. La xerrada de dimecres 8 serà sobre Malalties del buit. Neoliberalisme i precarietat, un terme encunyat per Franco Berardi per descriure malalties com la depressió, l’ansietat o el trastorn de dèficit d’atenció i hiperactivitat, les quals, segons ell, eren manifestacions del malestar pròpies del capitalisme avançat. Dijous 9 podeu assistir a Tot anirà bé? De les pestes a la covid-19, un diàleg sobre la devastació que han comportat les grans epidèmies històriques i els nous horitzons que han obert aquestes circumstàncies. Per últim, el cicle tancarà divendres 10 amb Aprendre a conviure amb els fantasmes. Sobre el dol, una xerrada al voltant del procés del dol, com funciona i com afrontar-lo.

El preu per assistir a les xerrades és de 3 euros i podeu reservar la vostra plaça enviant un correu electrònic a reservesmonestirpedralbes@bcn.cat o bé trucant al 932 563 427. També podeu seguir-les en directe des del canal de YouTube del Monestir.

Data de publicació: Divendres, 03 Setembre 2021
  • Comparteix