
Experiències electroacústiques, noise i textures sonores al Santa Mònica
Uriel Barthélémi (a la foto), Okkre i Atrice. Apunteu-vos aquests noms perquè els dies 20 i 21 protagonitzen una experiència que ens parla, mitjançant la música electroacústica, sobre el temps que vivim. Tot passa al Santa Mònica.
El centre d'art de la Rambla acull aquests dies l'exposició Ple de forats, sobre la relació que tenim amb la imatge contemporània. L'exposició inclou un seguit d'imatges creades per artistes que es confonen amb l'arquitectura del centre o que utilitzen les moltes possibilitats perceptives que ofereix el medi sonor. I, com a activitat paral·lela a la mostra, el dimecres 20 i el dijous 21, s'organitza un cicle de concerts que es titula Oïdes sense parpelles i que comissaria Joan Canyelles. Ja veureu com els intèrprets convocats porten al terreny musical conceptes propis del nostre dia a dia com la saturació d'informació o la presència aclaparant d'estímuls diversos.
El cicle inclou dues actuacions el dia 20 i una tercera el dia 21. La del dia 20, a les 20 h, va a càrrec d'Uriel Barthélémi, un bateria, compositor i músic electroacústic francès en la música del qual els sons electrònics i acústics i la música improvisada van de bracet.
El mateix dia, però a les 21 h, el gran protagonista serà el soroll. I és que teniu una cita amb una productora asturiana a qui es coneix pel nom artístic d'Okkre. Ella fa servir enregistraments de camp i moltes capes de noise, és a dir, sorolls diversos utilitzats amb finalitats musicals.
Torneu l'endemà, dijous, 21, a les 19 h, i podreu escoltar el duet suís Atrice i el seu so experimental, en el qual combina l'UK bass o bass music, el deconstructed club (un estil experimental de música electrònica de ball) i el techno amb el dembow (un ritme musical que ve de Jamaica) i la música ambient.
Si teniu orelles inquietes i voleu descobrir experiències musicals noves, us estan esperant al Santa Mònica, però abans consulteu al seu web la informació sobre aquest cicle de concerts.