
The Boy from the South: indie pop barceloní fet a Londres
Un projecte de pop independent nascut a Londres, fet per un barceloní i que sona arreu del món i un duet que ve del nord i que es dedica al pop i el rock passen el 24 de febrer pel Sidecar.
El club de la plaça Reial acull una doble actuació que, de la mà de The Boy from the South (a la imatge. Foto: Laura Cisteró) i dels Pale Moon, ens permetrà conèixer dues de les apostes més noves del pop i el rock independent del nostre temps.
The Boy from the South està instal·lat a Londres així que... és un projecte londinenc? Doncs més aviat no, perquè el responsable de la música és un barceloní, de nom Pedro Balañá, que ara mateix viu a la capital britànica. Canta en anglès, això sí, i darrerament els seus temes, una proposta de pop independent de qualitat embolicada amb una capa d'optimisme i bon humor, s'escolten arreu del món.
A Londres, Balañá és conegut com "el noi del sud", d'aquí el nom de la proposta que defensa, representada per un conjunt de composicions que van començar a aparèixer el 2020, en plena pandèmia i fruit dels confinaments. Les primeres demos que va crear l'artista les va enviar a Brett Shaw, que havia produït els dos últims àlbums de Foals. Ell va ser el responsable de produir Hi!, un primer EP amb unes cançons honestes i commovedores que ha sonat un cop i un altre des de l'estiu passat a les ràdios europees, però també a les d'Austràlia o els EUA.
Ell sempre diu que només vol que la gent s'ho passi bé escoltant els temes que fa i sembla suggerir que no s'ho pren gaire seriosament, però està triomfant arreu. Balañá ja havia format part d'una banda a Barcelona, però se'n va anar a treballar i a estudiar a Londres, on va tornar a sentir el cuquet de la música i on ha acabat posant dempeus una proposta musical a tenir molt en compte.
Ara, escoltarem els seus temes optimistes i divertits en directe en un concert a Sidecar on també hi haurà els Pale Moon, un projecte de pop i rock independent que firmen conjuntament l'islandès Árni Guðjónsson i la russa Natalia Sushchenko. Tots dos es van conèixer a Barcelona el 2017 i porten els últims anys muntant la seva proposta sonora i depurant-la a Islàndia. Finalment, han tornat a la capital catalana per establir-s'hi i combinar un cop més l'amor per la poesia de Natalia amb les melodies d'Árni.
Si voleu saber quins són els nous camins que recorren el pop i el rock d'arrel independent, veniu a escoltar The Boy from the South i Pale Moon al Sidecar, però abans consulteu tota la informació sobre la cita al web d'aquest espai de concerts de la plaça Reial.