Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.

En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.

Tornar

Els components del grup retratats davant la vidriera del centre cívic

Recordant Bebo Valdés

El trio Habana Vieja toca els temes del disc El arte del sabor.

Els i les incondicionals dels sons cubans tradicionals no es perdran l'ocasió de viatjar a Cuba (ni que només sigui amb les orelles) i retre homenatge a un dels més grans músics que ha donat l'illa del Carib. Cita amb el trio Habana Vieja al Centre Cívic Can Deu, el dijous, 11 de maig.

L'actuació forma part del cicle Dijous Jazz que organitza aquest equipament de les Corts i que cada dijous posa a fer música davant les vidrieres de l'espai un dels molts grups que formen la molt diversa escena jazzística de la ciutat.

Aquest cop són els Habana Vieja, una formació integrada per Pep Rius al contrabaix; Octavi Bañuls, al piano i Didier Roch, a la percussió. Tots tres reten homenatge a un mestre dels sons cubans: el pianista, compositor, arranjador i director Bebo Valdés, que és considerat un dels músics més grans que va donar l'època daurada de la música cubana. 

Per tal d'homenatjar al mestre, Rius, Bañuls i Roch reinterpretaran un dels treballs més coneguts del músic cubà, un disc que es va titular El arte del sabor i que va enregistrar amb Israel López Cachao, un gran del contrabaix, i amb el percussionista Carlos "Patato" Valdés. 

Amb els músics del projecte barceloní assumint el paper d'aquests tres grans monstres de la música cubana, el trio Habana Vieja es disposa a portar-nos de viatge pels sons més tradicionals de la música cubana, recorrent tot de ritmes que van des del son, i el danzón, fins al bolero, la guaracha i el txa-txa-txa, entre altres.

Recordeu que abans del concert, entre les 19 i les 19.30 h, s'organitza una xerrada introductòria sobre música tradicional cubana com activitat complementària durant la qual el concert serà comentat pels mateixos músics.

Si voleu gaudir del so de la tradició cubana, veniu a veure actuar el trio Habana Vieja, però abans consulteu en aquest enllaç tota la informació al respecte i feu reserva de la vostra entrada.

Data de publicació: Dijous, 04 maig 2023
  • Comparteix