MACBA - Museu d’Art Contemporani de Barcelona
Millors monstres
Un joc de ciència-ficció col·lectiva on abraçarem i dibuixarem la monstruositat que som.
“Millors monstres” és una activitat de creació col·lectiva on donarem vida a personatges fantàstics a partir de la tècnica de dibuix del cadàver exquisit. A través d’idees, referents, l’espontaneïtat i les aportacions d’altres, farem criatures que formaran part d’una comunitat de monstres. Frankenstein és la creació d’un sol home... No serà molt millor que ho fem col·lectivament?
Horari: diumenge, de 10.00 a 14.00 h.
Públic destinatari: tots els tipus de públic, de totes les edats.
Modalitat de participació: oberta, durant tota la franja horària, amb entrada/sortida lliure per part del públic i amb límit d’aforament.
Accessibilitat i espais pensats per a la diversitat: espai reservat i tranquil. Espai de lactància. Accessibilitat per a mobilitat reduïda.
PROCÉS DE MEDIACIÓ
Entitats o col·lectius col·laboradors: Associació Sant Jordi - Serveis i Suports a les Persones, Biblioteca Sant Pau - Santa Creu i Fundació Tot Raval.
Durant el procés de preparació de l’activitat s’ha dut a terme un treball previ entre l’artista —amb l’equip de Barcelona Dibuixa i del MACBA— i un grup de veïns i veïnes del barri mitjançant una prova pilot, amb l’objectiu de sumar-hi mirades diverses i fer créixer la proposta amb aportacions col·lectives. També s’ha fomentat la participació a través d’un kit amb instruccions que ha permès iniciar col·lectivament l’experimentació.
Lara Martínez
Lara Martínez (Barcelona, 1989) forma part de processos de creació fent tallers, clubs de lectura, dibuixos, vídeos, poemes, textos, fanzins, performances, sons, sorolls, recitals o collages. En l’escena artística, es va iniciar com a dissenyadora gràfica i amb el temps ha actuat com a tècnica de comunicació, artista, gestora cultural, becària i tallerista. Ha passat per diverses beques, com la d’Escriptura silvestre (2019, Hangar i La Escocesa) i va publicar Diente Muerto; la Barcelona Crea (2020), a partir de la qual va organitzar una sèrie d’experiències artístiques amb El Club del Fracàs; la beca /Unzip (2022) a La Capsa amb el projecte de noise “Eres Basura”; i del 2022 al 2024 va participar en la beca en mediació artística del Santa Mònica.
Lara Martínez està a càrrec de l’actual taller extraescolar “Els nens i les nenes del barri”, organitzat pel Departament d’Educació del MACBA. Cada dijous a la tarda, aquesta activitat reuneix infants de 9 a 12 anys, residents i estudiants del barri del Raval. Paral·lelament, el Departament desenvolupa programes que fomenten el treball intergeneracional, amb la participació de joves, casals de gent gran i altres col·lectius. L’objectiu és arribar també al públic adult i reforçar els vincles amb el barri a través de col·laboracions amb les seves entitats.