Conferència "Joaquim Ventalló i Vergés i la Barcelona de 1920-1930"
Horaris
| Dies | Hores | Preus | Observacions | |
|---|---|---|---|---|
|
Dilluns |
a les 18.30 h |
Entrada Gratuïta |
Cal inscripció prèvia |
Museu d'Història de Barcelona. Plaça del Rei
- Adreça:
- Plaça del Rei, 7*9
- Districte:
- Ciutat Vella
- Barri:
- el Barri Gòtic
- Població:
- Barcelona
A càrrec de Pau Vinyes (Centre d'Estudis Ignasi Iglesias / Tot Història associació cultural).
Joaquim Ventalló i Vergés (Terrassa, 1899 -Barcelona, 1996), és un testimoni clau del segle XX..
Redactor del Diari de Terrassa, La Publicitat, L'Esport Català,va ser un dels primer locutors en radiar un partit de futbol per ràdio ( RUC Irún -FC Barcelona) l'abril de 1928. Va arribar a dirigir els diaris L'Opinió i La Rambla.
Regidor de cultura de Barcelona en la primera legislatura republicana (abril de 1931- gener de 1934), va reorganitzar i potenciar el Patronat Escolar de la ciutat. Impulsà l'avantprojecte de l'Aeroport Internacional de Barcelona.
Tot i ser membre d'ERC, va haver de fugir cap a l'exili, el setembre de 1936, per port d'ésser assassinat per la FAI, atès va ajudar a fugir a persones de tarannà religió en perill de mort. A l'exili va exercir de canceller de l'ambaixada de la República Espanyola , a Paris.
Un cop retornat de l'exili va sobreviure com a comerciant fins a la dècada dels seixanta que va poder retornar a l'ofici de periodista i esdevenint el traductor de Tintín al català.
Medalla d'Honor de Barcelona i Creu de Sant Jordi.
La conferència es centra en l'època dels annys vint i 30 de la seva vida.