El nou passeig a la Gran Via ja connecta amb el parc de les Glòries

Ha acabat la primera fase de les obres del nou passeig a la gran via de les Corts Catalanes, entre el carrer de Badajoz i la rambla del Poblenou. Amb un pressupost de 12,5 milions d’euros, es millora la connexió entre barris amb espais verds, zones de joc i d’estada. La fase d’obres següent s’iniciarà a la tardor i urbanitzarà l’àmbit del costat de mar.
Urbanització de la cobertura de Gran Via

04/08/2025 14:08 h

Un cop se’n completi la transformació total, aquest tram de la Gran Via esdevindrà un espai pensat per a les persones amb 50 metres d’amplada i 70.000 metres quadrats de superfície, que dona resposta a una reivindicació històrica del veïnat.

El tram central, de l’avinguda del qual ja es pot gaudir, formarà un ampli passeig de més de 20 metres d’amplada. A la part on hi ha els edificis d’habitatges s’ha ampliat la vorera fins als 7,35 metres d’amplada quan no hi ha cordó de serveis, i s’hi ha implementat un nou carril en plataforma única per a bicicletes, trànsit veïnal i vehicles de serveis.

Les cruïlles amb els carrers de la Llacuna i la rambla del Poblenou, juntament amb la plaça de Valentí Almirall, són ara espais renovats que afavoreixen el pas i la vida de barri. També s’ha ampliat la cruïlla amb el carrer dels Escultors Claperós, on es podran celebrar esdeveniments temporals com fires o festes.

La nova urbanització s’ha fet utilitzant materials amb baix impacte mediambiental i dissenys que afavoreixen la gestió del cicle de l’aigua i enllumenat de proximitat. El verd és un element protagonista del canvi: quan les obres es completin, s’hi hauran plantat més de quatre-cents arbres.

Les obres en el costat de mar començaran a la tardor

A la banda de mar de la Gran Via la transformació començarà a la tardor. En aquest cas, el projecte es fa de manera conjunta amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), ja que comprèn la millora de la xarxa tramviària. La urbanització inclourà una vorera de 4 metres, un carril d’ús local i bicicletes, i un espai per al tramvia desdoblat i busos en doble sentit. Aquestes obres també inclouran el canvi de traçat del Trambesòs: s’eliminarà la via única existent entre la rambla del Poblenou i Ciutat de Granada, i s’incrementaran els passos de vianants per millorar els desplaçaments de vianants.

Es preveu que la durada de la segona fase de les obres sigui de disset mesos, amb el final previst durant el primer semestre del 2027. El pressupost municipal de 23 milions d’euros inclou la urbanització i una part de la infraestructura tramviària. La resta de la infraestructura tramviària anirà a càrrec de l’Autoritat del Transport Metropolità, amb una inversió de 9,24 milions d’euros.

Etiquetes associades a la notícia