Enquesta de serveis municipals 2021: el veïnat millora la valoració de la ciutat després de la pandèmia

Un any més, l’Enquesta de serveis municipals revela quina és l’opinió que té el veïnat sobre la ciutat, els serveis i la gestió municipal. Després d’un any de pandèmia en què els indicadors van mostrar una tendència generalitzada al pessimisme, els resultats del 2021 confirmen una millora en les dades recollides. El 76,9% de les persones entrevistades aproven la gestió municipal, amb una nota mitjana de 5,9, dues dècimes més que l’any 2020.

28/10/2021 12:19 h

Ajuntament de Barcelona

La percepció de l’evolució de la ciutat millora respecte a l’Enquesta de serveis municipals de l’any 2020. No obstant això, encara està lluny dels nivells prepandèmics. Així, el 53% de la ciutadania creu que Barcelona ha empitjorat en el darrer any (davant del 59% registrat el 2020) i el 29% considera que ha millorat (davant del 22% de fa un any).

Quant a la satisfacció de viure a Barcelona, l’opinió de la ciutadania continua la tendència a l’alça i obté una nota de 7,5, dues dècimes més que l’any passat. Del total de persones entrevistades, el 54% es quedaria a viure al barri malgrat poder-ne marxar i el 28% afirma que marxaria de la ciutat si pogués.

El futur de la ciutat és, de tots els aspectes, el que genera més optimisme. El 63% té expectatives positives, amb un increment de 9 punts respecte al 2020, i retornen els nivells anteriors a la pandèmia.

El principal problema de la ciutat perd força

La ciutadania ha valorat també els problemes que més la preocupen. Un any més, la inseguretat encapçala la llista, però en aquesta ocasió amb un 14,5% de les respostes, lluny del 17,7% de l’any passat. L’accés a l’habitatge, l’atur i la neteja són les altres preocupacions destacades per la ciutadania, amb un percentatge de respostes al voltant del 7%. La covid-19 i el turisme decauen significativament.

Bona puntuació per als serveis municipals

Dels 26 serveis municipals que ha valorat la ciutadania només un, l’aparcament, suspèn. Els bombers, amb un 8,2, i les biblioteques de la ciutat, amb un 7,8, lideren la llista dels serveis municipals més ben valorats. Els mercats, els centres cívics, el transport públic, la recollida d’escombraries i l’enllumenat públic són els altres serveis valorats amb un notable.

Anàlisi a Gràcia

Respecte a l’anàlisi del territori, el veïnat de Gràcia és el primer pel que fa a la satisfacció de viure al seu barri, amb una valoració de 8.1. Per altra banda, a Gràcia el 36,1% considera que el barri ha millorat en el darrer any i és el tercer districte pel que fa a la valoració de la gestió municipal que es fa als barris.

Els problemes més greus que troben els veïns i veïnes de Gràcia són el soroll, la neteja i l’accés a l’habitatge. Les principals demandes hi estan també relacionades: millorar la neteja, millorar les zones verdes i facilitar l’accés a l’habitatge.

36 anys coneixent l’opinió de la ciutadania

Des del 1985, l’Enquesta de serveis municipals recull l’opinió dels veïns i veïnes pel que fa a aspectes rellevants de la ciutat, el barri o la gestió municipal a través de 6.000 entrevistes presencials a persones de més de 18 anys.

Consulteu totes les dades de l’Enquesta de serveis municipals 2021.