Tornar

Una de les obres de l'artista mostra una dona rossa amb un robot

Ania Soliman i el món surrealista nascut de la intel·ligència artificial

L'artista protagonitza a Àngels Barcelona l'exposició "Portals", que pren la tecnologia i els referents pop com a punt de partida.

Quin impacte té la intel·ligència artificial en la construcció dels nostres imaginaris i quina forma adoptaran aquests? Potser el d'una mena de surrealisme inspirat per la tecnologia. Ho veureu a "Portals", la mostra que l'artista Ania Soliman porta a Àngels Barcelona fins al 22 de juny.

Ania Soliman és nascuda a Varsòvia l'any 1970, però ha crescut entre cultures diferents. És, de fet, tan egípcia com polonesa o estatunidenca. Va créixer a Bagdad i avui viu... a Nova York. Ha estudiat a Harvard, ha passat pels museus fires i centres d'art contemporani més destacats i avui està embarcada en el projecte que veureu al carrer del Pintor Fortuny.

És "Portals", una col·lecció de pintures en les quals l'artista mira de fer visible un inconscient digital en investigar el punt en el qual es troben la intel·ligència artificial, la psicoanàlisi, la pintura i el dibuix.

En les seves creacions veureu escenes irreals, fragments de mons generats per màquines i una combinació d'imatges històriques i de la cultura popular que han estat creades mitjançant la intel·ligència artificial i sobre les quals l'artista ha projectat una mirada postcolonial, feminista i queer.

Paisatges amb més d'un sol o d'una lluna, objectes voladors no identificats, habitacions d'hotel, figures duplicades que estableixen relacions amb si mateixes... Tot, en una exposició en la qual es fa incidència en el biaix de la intel·ligència artificial que, per exemple, situa en una escena únicament personatges blancs... tret que no li demanem específicament el contrari.

Si voleu veure com l'art i la tecnologia treballen plegats, no us perdeu l'exposició "Portals" d'Ania Soleiman a Àngels Barcelona, però abans consulteu al web tota la informació al respecte.

Data de publicació: Dimecres, 15 maig 2024
  • Comparteix