Tornar

El dibuix d'un piano del qual surten notes musicals serveix per anunciar les activitats del cicle

Com aprendre a gaudir de la música

Un cicle d’audicions ens mostra els secrets de les grans obres de la música clàssica i contemporània.

Torna a l’Ateneu Barcelonès l’Oasi musical (a la fotografia, la imatge del cicle, un dibuix de Firefly), un cicle d’audicions que converteix el palau Savassona, seu de la institució, en un oasi de coneixement sobre la música i una invitació al gaudi compartit. Aquí no només podreu escoltar algunes de les grans composicions de la història de la música, sinó que, a més, us explicaran què té de singular cadascuna de les obres interpretades.

El cicle, organitzat en col·laboració amb l’ESMUC i Catalunya Música, comença el 10 d’abril, primera cita del curs, i s’acaba a finals del mes de juny. Hi ha convocades dues audicions cada mes i totes segueixen un esquema força particular: a la Sala d’actes de l’Ateneu, un músic us interpretarà en directe la peça triada per aquella sessió. Després, un expert o experta en música clàssica us explicarà quins són els aspectes més destacats de la composició, per què resulta especial o quins són els moments més intensos o particulars. Un cop tingueu tota la informació al cap, l’intèrpret tornarà a executar la composició i, aquest cop, gaudireu per partida doble de la peça, ja que en coneixereu tots els secrets.

La sessió del dia 10 d’abril està dedicada a la Sonata núm. 7, de Sergei Prokofiev (la segona de les tres “sonates de guerra” que va compondre l’autor), i tindrà com a protagonistes el pianista Ramon Serra, que s’encarrega d’interpretar la peça, i a la violinista i experta en música Laia Pujolassos, que ens explicarà les claus de la composició.

En setmanes següents hi ha convocades sessions dedicades a composicions que musiquen poemes de Sagarra, Carner o Salvat-Papasseit, a càrrec de la soprano Assumpta Mateu i el pianista Miquel Esquinas, amb explicacions de Marc Busquets (24 d’abril); a obres musicals del compositor català contemporani Bernat Vivancos, interpretades pel Quartet Metamorphosis (Anton Delgado, Jaume Bosser, Miguel Ángel Castillo i Sergi Garcia) i amb explicacions del mateix autor, Bernat Vivancos (8 de maig) o a l’obra de Robert Schumann Märchenbilder, a càrrec del Trio Tragique (Antonio Cruzado, al clarinet; Adela Beiro, a la viola i Marta Infante, al piano), amb comentaris d’Albert Galceran (22 de maig).

Al juny, finalment hi haurà una sessió el dimecres, 5 (el programa està pendent de confirmar), i una més (la darrera del cicle), en la qual s’interpretaran obres dels compositors contemporanis Jordi León i Xavier Ventosa, comentades per Anna Costal.

Recordeu que, si no podeu venir, sempre teniu l’oportunitat de seguir l’acte, retransmès mitjançant aquest enllaç.

Si teniu curiositat per descobrir la música clàssica, deixeu que us n’ofereixin les claus en les propostes d’aquest cicle. Abans de venir, però, consulteu la informació al web de l’Ateneu Barcelonès.

Data de publicació: Dimarts, 09 Abril 2024
  • Comparteix