Tornar

Imatge d'una activitat de la Biennal Ciutat i Ciència

Més enllà dels límits

Els vídeos de les activitats amb què la Biennal Ciutat i Ciència va treure el coneixement científic, l’art i la tecnologia de la seva zona de confort.

L’art consisteix a observar el món, interpretar la realitat des de diferents mirades, reproduir-la, crear models i prototips, experimentar, innovar... i la ciència, també. Històricament, ciència i art han estat sempre lligades i per poder avançar, una ha necessitat l’altra i viceversa, però en algun moment d’un passat menys recent, el coneixement es va escindir. L’habitual pregunta “ets de ciències o de lletres?” és un reflex d’aquesta separació artificiosa, però a poc a poc, la tendència d’aquesta relació és tornar a estrènyer-se. A la Biennal Ciutat i Ciència es va explorar aquesta relació i ara ho podeu tornar a gaudir a través del recull de vídeos Trencant barreres.

Diverses propostes de la Biennal van portar la ciència, l’art i la tecnologia més enllà dels seus propis límits per explorar la seva intersecció. És el cas d’Hibridant art, ciència i tecnologia: més enllà dels límits disciplinaris?, Nous contextos i formats de difusió en art, ciència, tecnologia i societat, Ciència, art i complexitat: el joc del possible i Pràctiques STEAM: trencant límits o creant noves barreres?, aquesta última sobre el foment de vocacions multidisciplinàries en els àmbits de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, l’art i les matemàtiques (STEAM, de les seves sigles angleses).

La taula rodona Desafiar un temps de desastres: art i ciències socials va analitzar la contribució d’aquesta mirada integradora a l’hora d’encaixar de manera col·lectiva sotracs com el de la pandèmia actual. De fet, un altre debat amb clau sociològica al voltant de la tecnologia, l’art i la societat va tenir lloc al Canòdrom amb diverses propostes sobre un clar cas d’èxit d’aquesta interacció, el dels videojocs, una indústria actualment amb un volum d’ingressos major que el cinema o la música. Dues de les propostes del Canòdrom ara es poden gaudir en diferit gràcies als seus vídeos. Es tracta de Serious games: política i acció social i Identitats i gèneres en els videojocs.

Per totes aquestes activitats van passar destacats noms com el de la comissària i directora d’Arts at CERN Monica Bello, el teòric de l’art Oliver Grau, l’enginyer i artista Gerfried Stocker, l’experta en educació Aina Tarabini, el físic Ricard Solé, la presidenta de Games for Change Susanna Pollack, la investigadora de la teoria queer i LGTBIQ+ en els videojocs Adrianne Shaw.

Coneixeu aquests i molts més noms en aquest enllaç.

Data de publicació: Dimarts, 17 Agost 2021
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Envia'ns un comentari i comparteix la teva experiència d'aquest esdeveniment. Si tens algun dubte o suggeriment pots fer clic en aquest enllaç.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.