
Lucas Vidal o els sons del futur
Cap a on s'adreça el món de la música? Alguns compositors estan hibridant el so de les orquestres amb el món digital. Ho fa Lucas Vidal, que parla sobre la seva feina el dijous, 9 de setembre, a l'ImaginCafè.
El compositor Lucas Vidal, que segur que coneixeu per les seves bandes sonores, passa per l'ImaginCafè per tal de protagonitzar una nova sessió del cicle Relatos sonoros, en el qual el periodista Javier Blánquez parla amb noms destacats de la música i, més concretament, amb molts artistes que se surten dels camins més evidents de la creació.
És el cas de Lucas Vidal, un jove compositor que va néixer el 1984 a Madrid en el si d'una família vinculada estretament amb el món de la música. De formació musical clàssica, va estudiar al Berklee College of Music, un dels centres més prestigiosos per aprendre a compondre bandes sonores, i va ampliar els estudis a la coneguda Julliard School de Nova York.
Porta molts anys component bandes sonores primer a Hollywood i després, també a Espanya, on ha guanyat dos premis Goya pel tema principal de Palmeras en la nieve i per la banda sonora de Nadie quiere la noche.
Però després d'aquesta dilatada experiència en la composició de bandes sonores, s'ha lliurat a experiències de producció amb artistes com Amaia Montero, Antonio Orozco o fins i tot Raphael i, també, als seus propis projectes, en els quals explora territoris desconeguts en el camp de la música.
I és que Lucas Vidal ha deixat de banda de moment la seva activitat més coneguda fins ara, la creació de bandes sonores, per submergir-se en un projecte propi que lliga la música simfònica pròpia de les grans orquestres amb els sons electrònics.
De moment, ja ha llançat un primer àlbum, Karma, que es va editar el 2020 passat i sobre el que parlarà en la seva conversa amb Javier Blánquez, titulada Hollywood, electrònica i simfonies del futur.
Si no us voleu perdre la conversa del cicle Relatos sonoros amb Lucas Vidal consulteu aquest enllaç i reserveu la vostra localitat.