Tornar

Fotografia d'algunes de les peces ceràmiques que formen part de l'exposició Paisatges obsidionals, de Carmen Alvar

Carmen Alvar, a la Sala Parés

A Paisatges obsidionals, l’artista assigna nous valors a les ruïnes a través d’una selecció de peces ceràmiques, collages i grafits.

Fins al 10 de setembre es pot visitar a la Sala Parés l’exposició Paisatges obsidionals, de Carmen Alvar. L’artista ja hi va presentar, l’any 2019, Vestigios y cimientos, inspirada en l’avantguarda russa.

Nascuda a Madrid el 1989, Alvar sent fascinació per l’objecte trobat i la possibilitat de donar-li una nova vida. Fins ara, el collage havia estat el seu principal mitjà d’expressió ja que aquesta tècnica li permet reinterpretar i aportar nous significats a les imatges trobades, però cada cop més experimenta també amb la tridimensionalitat, fent servir la intersecció de diferents plans per crear escultures suggeridores.

A Paisatges obsidionals estableix recorreguts per diferents lectures al voltant de les ruïnes, enteses com a memòria i desmemòria alhora, com a bellesa destruïda i com un record transformat pel pas del temps.

L’ús dels objectes a cadascuna de les obres articula diversos blocs narratius que fa servir com a fil conductor, suport o excusa, segons cada cas. La recerca de l’estètica transmuta el significat de les coses i els assigna un nou valor al que històricament han tingut.

A través de la reflexió sobre com l’art pot aproximar-se a aquests vestigis, l’autora objectualitza imatges carregades de poder històric i simbòlic fins al punt de desmitificar-les i, tot seguit, interpel·lar-les i recontextualitzar-les. Des de la llunyania, Alvar construeix un nou significat que es mou entre la ruïna i l’absoluta desaparició del paisatge.

Data de publicació: Dimecres, 03 Agost 2022
  • Comparteix