Tornar

Un retrat de l'artista Celeste González

"Wakefield Poole": del ballet al porno amb Celeste González

Hi ha cap relació entre la dansa i el cinema eròtic? L'artista Celeste González l'ha trobada i ens la presenta en un espectacle en el qual es despulla (literalment) per parlar-nos d'un ballarí reconvertit en director de cinema gai.

Ens referim a Wakefield Poole, que va ser integrant dels Ballets Russos de Montecarlo i que, després de la seva etapa com a intèrpret, es va convertir en director de cinema eròtic gai i va signar, els anys 70, un film de culte dins d'aquesta escena: Boys in the Sand.

Partint de la figura de Poole, Celeste González (el seu nom era fins fa uns anys Mauricio González, però el va canviar en iniciar un canvi de sexe que l'ha dut a adoptar una personalitat femenina), ens ofereix una lliçó magistral de dansa clàssica, una disciplina en la qual es va formar i amb la qual va formar part de prestigiosos ballets.

Ho fa partint del segon acte d'El llac dels cignes, una peça que Wakefield va ballar moltíssimes vegades mentre era integrant dels Ballets Russos, però també d'escenes del primer film que va signar el ballarí i director, l'esmentat Boys in the Sand.

El resultat és Wakefield Poole: Visiones y revisiones, una proposta escènica que és, de fet, una conferència-performance on l'alta i la baixa cultura van de la mà, una experiència teatral que confronta ballet i cinema pornogràfic.

El muntatge, estrenat el 2010 al CCCB, va ser comissariat pel cicle La Porta i va tenir la col·laboració de Paul B. Preciado, un dels pensadors queer més coneguts. La peça que ara es pot tornar a veure a la sala Hiroshima, va rebre a més el premi de la crítica de Barcelona l'any 2015 al millor solo de dansa.

Si us interessa la proposta, recordeu que, també a la sala Hiroshima, però de l'11 al 13 de novembre, podreu veure un altre espectacle del mateix artista, Bijou, on González parla sense embuts de la seva transició de gènere.

Data de publicació: Dimarts, 01 novembre 2016
  • Comparteix