Xerrada "Pa, treball i llibertat. La lluita de les dones a l'Afganistan" amb Malalai Joya
Translator of
:
:
Schedule
| Days | Hours | Preus | Observations | |
|---|---|---|---|---|
|
Dilluns |
a les 19.00 h |
Entrada Gratuïta |
Cal inscripció prèvia
Places limitades |
Centre Cívic Casa Orlandai
- Address:
- Carrer de Jaume Piquet, 23
- District:
- Sarrià-Sant Gervasi
- Neighborhood:
- Sarrià
- City:
- Barcelona
La Casa Orlandai participa un any més en el programa de Justícia Global del Districte de Sarrià – Sant Gervasi, que promou la reflexió sobre els drets humans i la solidaritat. Aquest desembre acollim dues xerrades i l'exposició "La dona a l'Afganistan dels talibans", de l'entitat Ponts per la Pau. El cicle dona visibilitat a la repressió que pateixen les dones afganeses i a les lluites que defensen la seva educació, llibertat i dignitat.
La Malalai Joya es va fer coneguda internacionalment quan, l'any 2003, durant una Assemblea a Kabul, es va aixecar i va denunciar els poderosos senyors de la guerra del seu país.
Després de convertir-se en la diputada més jove de la història de l'Afganistan, l'activista, escriptora i política va ser perseguida durant els vint anys de l'ocupació estatunidenca i va sobreviure a diversos intents d'assassinat, fins que l'any 2021 es va veure obligada a fugir a Espanya després de l'arribada dels talibans al poder.
En aquesta conferència, la Malalai Joya analitzarà el context social i polític actual de l'Afganistan i quines conseqüències té el règim talibà per les dones. A més de posar en relleu la llarga lluita de les dones en aquest país i el paper que els països del Nord Global juguen en el sistema de poder dels talibans.
Organitzat per Sarrià-Sant Gervasi per la Justícia Global i la Cooperació Internacional.