La Festa Major de Gràcia 2019, més familiar, inclusiva i feminista
La Festa Major de Gràcia tanca l’edició d’aquest any amb una afluència molt alta a les 1.214 activitats organitzades, especialment en els actes en horari diürn, i als 24 carrers que han participat en el concurs de guarnits.Enguany el primer premi ha estat per al carrer del Progrés, amb “Harry Progrés i els 80 guarnits”, basat en el món imaginari del mag adolescent.
“La Biblioteca cinc minuts després de la mitjanit”, del carrer de Mozart, ha guanyat el segon premi, i la travessia de Sant Antoni, amb “La ruta de la Travesseda”, ha tancat el podi.
Les persones amb diversitat funcional, més visibles
Enguany la festa ha programat més de seixanta activitats inclusives, en moltes de les quals s’han exhaurit les places disponibles, i set carrers han incorporat accions per a persones amb discapacitat, com explicacions en llengua de signes o informació en braille.
A més, el pregó va ser a càrrec de quatre esportistes de l’equip de bàsquet amb discapacitat intel·lectual d’ACIDH-Lluïsos de Gràcia, i per primer cop s’ha atorgat el premi al carrer guarnit més accessible, que ha guanyat la travessia de Sant Antoni.
A Gràcia, només sí és sí
La Festa Major de Gràcia ha mostrat el rebuig a qualsevol tipus d’agressió sexual després dels atacs que s’han produït en el marc de la festa.
El punt d’informació antimasclista ha funcionat un any més i, juntament amb les patrulles itinerants, ha fet més de dues mil atencions.
- Sensibilitzacions: 2.536
- Assessoraments: 21
- Intervencions: 22
Solidaritat amb el carrer de la Llibertat
La festa major i el veïnat també han mostrat la condemna i el rebuig davant dels actes vandàlics del 18 d’agost al carrer de la Llibertat, que van desencadenar un incendi a la portalada. El foc va afectar els guarnits i la façana d’un edifici d’habitatges.
Una festa major més sostenible
Durant els set dies de festa major s’han reforçat els serveis de neteja en tots els torns, que han recollit un total de 57,2 tones de residus a la via pública, i s’han instal·lat al barri papereres addicionals i lavabos.
L’ús del got reutilitzable s’ha consolidat, amb la qual cosa s’ha pogut evitar l’ús de 800.000 unitats d’un sol ús i de 4.000 kilograms de plàstic. A més, el volum de vidre reciclat s’ha doblat fins a arribar a 1,76 tones.
Podeu consultar tota la informació sobre la Festa Major de Gràcia al web https://ajuntament.barcelona.cat/gracia/ca/el-districte-i-els-seus-barris/la-vila-de-gracia/festa-major.







Etiquetes associades a la notícia
Notícies relacionades
-
El pregó de la Festa Major de Gràcia obre l'edició més inclusiva de la festa
15/08/2019 18:57 h
-
La Festa Major es solidaritza amb el carrer Llibertat
20/08/2019 21:46 h
-
Harry Progrés, guanya el concurs de guarnits de 2019
17/08/2019 21:03 h