Entren en funcionament 28 radars pedagògics nous

Els nous radars tenen els objectius de conscienciar els conductors, ja que indiquen la velocitat a la qual se circula, però no sancionaran, i recollir dades per ajustar futures actuacions. Són uns aparells amb uns panells electrònics que mostren als conductors la velocitat a la qual estan circulant i els alerten si superen els límits de la via.

30/11/2023 14:23 h

Ajuntament de Barcelona

Aquests radars, que funcionen des de l’1 de desembre, estan col·locats en vies amb un límit de 50 km/h, excepte en tres ubicacions on el màxim permès és de 30 km/h.

La particularitat és que mesuren i informen de la velocitat, però no sancionen. I formen part del pla per controlar millor els límits de velocitat a la ciutat de Barcelona en punts on s’ha detectat una sinistralitat especial o en entorns escolars, on s’ha de reduir la velocitat a 30 km/h.

L’objectiu de la mesura és sensibilitzar els conductors i les conductores sobre la importància de respectar els límits de velocitat marcats. També permetran que l’Àrea de Mobilitat pugui recollir informació general del comportament dels conductors a tota la xarxa, en relació amb els límits de velocitat, i prendre decisions tenint en compte aquestes dades.

Els nous aparells estan situats a les ubicacions següents:

  1. Carrer de Pau Claris amb la plaça d’Urquinaona
  2. Avinguda del Paral·lel amb carrer de Palaudàries
  3. Gran via de les Corts Catalanes, 159
  4. Carrer A (Zona Franca)
  5. Ronda del General Mitre, 40 (interior del túnel)
  6. Carrer de Balmes, 371
  7. Ronda del General Mitre, 79
  8. Carrer d’Isaac Newton, 24
  9. Avinguda de J. V. Foix amb carrer de Ramon Miquel i Planas
  10. Avinguda de Vallvidrera, 68
  11. Avinguda de Vallvidrera, 25
  12. Carrer d’Anglí, 33
  13. Travessera de Dalt, 25-27, amb carrer de Verdi
  14. Travessera de Dalt, 16, amb carrer de Verdi
  15. Avinguda de l’Estatut amb carrer de Jorge Manrique
  16. Carrer de Piferrer, 72-74
  17. Passeig de Fabra i Puig, 408
  18. Carrer de Santander, 61
  19. Carrer de Felip II, s/n
  20. Carrer de Ferran Junoy, 12
  21. Avinguda Meridiana amb carrer de Sant Antoni Maria Claret
  22. Carrer d’Aragó, 609
  23. Avinguda del Litoral, 40
  24. Gran via de les Corts Catalanes, 1.060-1.062
  25. Avinguda del Litoral amb carrer de Jaume Vicens Vives
  26. Carrer de Rocafort, 61 (30 km/h)
  27. Carrer de la Creu Coberta, 54 (30 km/h)
  28. Carrer d’Iradier, s/n (30 km/h)

Una mesura clau per a la seguretat viària

La mesura s’emmarca en el compromís de l’Ajuntament de Barcelona d’incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris a la capital catalana. Cal tenir en compte que un dels factors que, com a causa indirecta, influeixen més sobre els sinistres, i que n’agreugen els efectes, és l’excés de velocitat.

En aquest context, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’aquest sistema de control automàtic dels excessos de velocitat dins la ciutat, d’acord amb els objectius que marquen el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2024 i el Pla local de seguretat viària.

Aquests 28 dispositius s’afegeixen als 17 radars de punt que ja hi ha a l’interior de la ciutat, dels quals 12 estan situats en entorns escolars i 5 són radars de tram. I als 13 radars situats a l’exterior de Barcelona, repartits entre les rondes i els accessos a la ciutat.

Etiquetes associades a la notícia