Per un turisme més sostenible i amb més retorn social

El consorci Turisme de Barcelona desplegarà dues noves estratègies municipals per millorar la gestió i les bones pràctiques de les empreses i els serveis turístics de la ciutat a través d'un encàrrec de gestió de l'Ajuntament de Barcelona dotat amb 258.000 euros amb continuïtat fins al 2022.

13/10/2018 12:07 h

Ajuntament de Barcelona

L’encàrrec de gestió recull dos eixos principals de l’acció municipal en matèria de turisme.

D’una banda, l’Estratègia de Màrqueting Turístic de la Destinació Barcelona (EMTDB), que marca com a objectius la sostenibilitat de la destinació, la competitivitat de l’activitat assegurant el màxim retorn social, una gestió integrada des del punt de vista del territori i del producte, i la interrelació amb sectors econòmics estratègics.

D’altra banda, el Compromís de Sostenibilitat Turística Biosphere, que aposta per estendre un conjunt de bones pràctiques en matèria de sostenibilitat ambiental, social i econòmica al teixit d’empreses i serveis turístics de la ciutat amb un acompanyament i guiatge que es durà a terme en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Barcelona.

Les empreses que hi estiguin adherides rebran un segell distintiu que acrediti el seu compromís amb la sostenibilitat, i que podran renovar cada any.

D’aquesta manera, s’aconsegueix reforçar aquesta nova etapa amb Turisme de Barcelona, coherent amb l’evolució de Barcelona i la tendència de la majoria de ciutats europees que aposten per passar de la promoció a la gestió del turisme.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades