El programa Espais C arriba a l’onzena edició
Amb l’objectiu principal de normalitzar la presència de la creació contemporània a les escoles i fomentar processos col·laboratius que vinculin alumnat, docents i artistes, aquesta edició consta de cinc residències artístiques en centres d’educació públics, amb cinc equips de mediació.
Imatge d'alumnes participants en una de les edicions anteriors d'Espais C
El programa Espais C segueix transformant les relacions habituals entre centres educatius i centres culturals reivindicant la dimensió cultural de l’escola i la dimensió educadora dels museus a partir de residències d’artistes de llarga durada en centres d’educació públics.
Durant l’edició 2025-2026, el programa constarà d’aquests centres educatius, artistes i equips de mediació de centres d’arts:
- Lorena Ruiz Pellicero, a l’Espai C de l’Institut Escola Mestre Morera. Amb la mediació de la Fundació Suñol.
- Martina Manyà Vintró, a l’Espai C de l’Escola Miralletes. Amb la mediació del Museu Tàpies.
- Ricardo Cárdenas, a l’Espai C de l’Escola Els Porxos. Amb la mediació d’Hangar.
- Michael Lawton, a l’Espai C de l’Escola dels Encants. Amb la mediació del Centre d’Art La Capella.
- Març Rabal, a l’Espai C de l’Escola Jacint Verdaguer. Amb la mediació de Chiquita Room.
Des que es va posar en marxa, el curs 2015-2016, en Espais C hi han participat 16 escoles, 41 artistes i 6 equips de mediació, i es consolida com un programa de referència en la intersecció entre educació i creació contemporània.
Espais C és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i del Consorci d’Educació de Barcelona, creat conjuntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona. Des del 2021, la coordinació del programa és a càrrec d’EART.
Més informació
Imatge d'alumnes participants en una de les edicions anteriors d'Espais C