La ciutat més polièdrica, documentada a la Miradocs

13/01/2016 17:51 h

Redacció

La sisena edició de la mostra de cinema documental s’instal·la a la Casa Elizalde fins al 22 de gener. Els films projectats comparteixen protagonistes: la ciutat de Barcelona i els seus veïns. A més, moltes de les sessions van acompanyades de debats posteriors, amb la presència del director o d’algun membre de l’equip.

Per sisena vegada, la Casa Elizalde es converteix en una sala de cinema documental amb la mostra Miradocs d’enguany, que se celebra entre el 13 i el 22 de gener. Els films que s’hi projecten tenen un punt en comú molt marcat: els barcelonins i la ciutat en són els protagonistes.

En aquest sentit, l’objectiu de Miradocs és que els autors residents a la ciutat puguin exhibir els seus films i que els documentals que retraten Barcelona tinguin una difusió més gran. En moltes de les sessions hi ha xerrades després de la projecció, en què participen els realitzadors del film o altres membres de l’equip tècnic per tal d’intercanviar opinions amb els espectadors.

El documental Ajoblanco, crònica en vermell i negre inaugura l’edició d’enguany i retrata el desencís d’una generació que apostava per la transformació radical de la societat en la Transició espanyola. Altres títols del cicle són Reborn, de Carles Farró, o Filmant a Barcelona amb Abbas Kiarostami, un recull dels curtmetratges documentals realitzats durant un taller que va impartir el cineasta a Barcelona a principis del 2015.

A més, la guionista i realitzadora audiovisual Laia Manresa ofereix una classe magistral anomenada “La investigació en l’escriptura documental”, i el certamen ret homenatge al cineasta Miquel Porter i Moix. El seu fill, Martí Porter, presentarà una sessió especial amb una tria dels 3 curts documentals que més agradaven al pare, tots ells produïts durant els anys trenta: Proclamació de la II República, Reportatge del moviment revolucionari a Barcelona i L’enterrament de Durruti.

Més informació