Prova pilot per poder tramitar les ajudes socials de manera virtual

L’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana Social (OVACS) ja està operativa al Centre de Vida Comunitària de la Trinitat Vella. Aquest projecte permet per primera vegada a la ciutadania poder tramitar diferents ajudes socials de manera telemàtica i sense haver de desplaçar-se diverses vegades.

27/08/2022 10:25 h

Ajuntament de Barcelona

En aquesta primera fase del projecte, l’OVACS oferirà servei als barris de Sant Andreu, Baró de Viver, la Trinitat Vella i el Bon Pastor. Els veïns i veïnes que en facin ús disposaran de l’equipament i de la privacitat per connectar-se a través de videoconferència amb professionals de diferents serveis socials que hi ha repartits pel territori. A més, tindran el suport d’una persona que els acompanyarà i guiarà en la realització d’aquestes videoconferències.

D’altra banda, també podran connectar-se amb un centre de serveis socials (CSS) per demanar informació general i recollir documents, cursar la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència o bé fer el tràmit per demanar el servei de teleassistència. Així mateix, podran connectar-se amb l’Oficina de Prestacions per demanar informació i assessorament sobre diferents prestacions i sol·licitar i rebre la targeta de transport T-usual bonificada. 

Més agilitat i menys burocràcia

L’OVACS també permetrà en aquest primer moment la connexió amb els punts d’assessorament energètic (PAE), ja sigui per rebre assessorament general, sol·licitar un informe de risc d’exclusió residencial (IRER) o bé tramitar el bo social per pagar la factura de la llum. Així, doncs, la ciutadania que utilitzi aquesta oficina virtual podrà fer els diferents tràmits que necessiti des d’un únic punt d’accés i a través d’un ordinador.

Es tracta d’una de les 35 iniciatives incloses en la Mesura de govern d’innovació social per construir uns serveis socials municipals més propers, més eficients i amb la màxima qualitat. De fet, la prova pilot de l’OVACS servirà per avançar pel que fa a la definició i implantació de models híbrids d’atenció social que ajudin a garantir els drets de tota la ciutadania.

Aquesta mesura de govern també inclou projectes com la prova del robot social ARI en diferents domicilis, els canvis per agilitar la sol·licitud dels Fons d’infància 0-16 o la introducció de la intel·ligència artificial com a sistema de suport per als i les professionals dels serveis socials.

Etiquetes associades a la notícia