Reinserció de 841 persones en situació de vulnerabilitat al mercat laboral
Les dades d’ocupació a Barcelona segueixen una tendència positiva el darrer any i ja se superen els 1,1 milions de persones afiliades a la Seguretat Social, la millor xifra des de l’any 2007. El programa “Treball als barris” ha ajudat a reinserir 841 persones al mercat laboral.
La creació d’ocupació té un impacte positiu especialment en els col·lectius més vulnerables, com les 841 persones en situació d’atur de llarga durada (49% dels participants en el programa) o sense cap prestació (69%) que s’han inserit al mercat laboral gràcies al programa “Treball als barris”, de Barcelona Activa, que també ha permès que 80 persones més signin convenis de pràctiques amb empreses.
El programa, present en deu barris de sis districtes de la ciutat, traça un itinerari personalitzat per a cada usuari que inclou un mapa d’activitats per a la millora professional i diverses tutories de seguiment amb professionals d’orientació laboral que reforcen el procés de recerca de feina.
“Treball als barris” també inclou els projectes “Cases d’oficis”, en què s’ensenya a joves de 16 a 24 anys un ofici de l’àmbit digital, del medi ambient o del món de l’espectacle. La mitjana d’inserció laboral o de retorn al sistema educatiu és del 58% dels casos, tot i que es preveu que aquesta xifra augmenti a mesura que els joves que ja han acabat la formació accedeixin al mercat laboral.



