S’incorporaran 23 autobusos articulats d’emissió zero a la xarxa
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) avança en la conversió de la línia H16, com a la primera de la xarxa que produirà zero emissions, amb la compra de 23 nous autobusos articulats de propulsió 100% elèctrica, per continuar amb la substitució de vehicles dièsel.
L’adquisició dels 23 vehicles elèctrics forma part de la planificació de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per renovar i actualitzar ambientalment la flota d’autobusos urbans de Barcelona i l’àrea metropolitana amb l’entrada total de 266 unitats elèctriques, híbrides i de gas natural en el període 2019-2021.
L’objectiu és que l’any 2030 la flota activa de TMB estigui formada només per cotxes elèctrics, híbrids i de gas natural comprimit.
Els nous articulats elèctrics es destinaran a continuar la transformació de la H16 (Pg. Zona Franca – Fòrum / Campus Besòs) en la primera línia de zero emissions de TMB. Per aquest motiu, els dos extrems de la línia compten amb transformadors i carregadors ràpids, que pròximament seran reforçats perquè puguin carregar simultàniament dos autobusos i així s’asseguri l’operativitat i la regularitat del servei.
Busos de 18 metres, més accessibles i amb sistemes d’ajuda a la conducció
Dels 23 autobusos, 14 seran del model New Urbino de Solaris i la resta del tipus Irizar i2e, tots de 18 metres de longitud i equipats amb pantògrafs per a la càrrega de les bateries, ràpida en ruta i lenta a la cotxera. Seran, per tant, molt semblants als 7 articulats elèctrics (4 Irizar i 3 Solaris) que actualment s’utilitzen ja a la línia H16.
A banda de tenir les característiques habituals de confort i equipament de les últimes adquisicions, aquests 23 autobusos es distingiran per una nova distribució interior, que afavorirà l’accessibilitat a la part del darrera i per un acordió en què l’articulació serà translúcida, fet que permetrà la millora de la il·luminació en aquesta zona de pas.
Com a dispositius tecnològics de seguretat, incorporaran el sistema d’ajuda a la conducció mitjançant visió artificial, que analitza l’entorn per reduir la possibilitat d’accidents i disposen de retrovisors electrònics que milloren la visibilitat en condicions difícils.
Segons les condicions de l’adjudicació, que està pendent de formalitzar-se en contracte, el lliurament de les 23 unitats per part dels fabricants, ha de permetre que entrin en servei a començaments del 2021.
FONT: TMB

