Com tenir cura de la gent gran de l’escala durant el confinament

El projecte RADARS ha impulsat una campanya que fomenta el bon veïnatge amb recomanacions perquè els veïns i veïnes tinguin cura de les persones grans que viuen a la seva comunitat

31/03/2020 18:46 h

Ajuntament de Barcelona

Voleu ajudar els vostres veïns i veïnes més grans durant aquests dies de confinament? RADARS us proposa unes petites accions que poden ser de gran ajuda:

  • Protegiu-vos vosaltres per poder protegir els altres: seguiu les recomanacions de l’Agència de Salut Pública, tingueu cura de la higiene, eviteu el contacte físic i, si teniu símptomes o formeu part d’un col·lectiu de risc, quedeu-vos a casa.
  • Podeu fer companyia de moltes maneres: comuniqueu-vos amb les persones grans i converseu amb elles perquè se sentin acompanyades. Truqueu-les per telèfon o parleu-hi des de la porta, deixant dos metres de distància.
  • Doneu un cop de mà a qui no es pot desplaçar: podeu aprofitar els vostres desplaçaments imprescindibles per fer els encàrrecs dels veïns i veïnes més grans.

Si detecteu una situació d’emergència o de vulnerabilitat elevada, poseu-vos en contacte amb RADARS enviant un correu electrònic a radarsgentgran@bcn.cat. En cas d’emergència, truqueu al 112. Per a consultes mèdiques, truqueu al 061.

Si voleu difondre aquestes accions a la vostra comunitat de veïns i veïnes, podeu descarregar-vos aquest cartell i penjar-lo al vestíbul, a l’ascensor o en algun altre lloc visible.

També podeu descarregar-vos aquesta plantilla, que us servirà com a graella per posar en contacte els veïns i veïnes que volen ajudar i les persones de la comunitat que necessiten ajuda. Pengeu-la en un lloc visible, a dins de l’edifici, i que no es pugui llegir des de el carrer, on tinguin només accés tots els veïns i veïnes de l’edifici.

RADARS continua atenent les persones usuàries

D’altra banda, RADARS continua fent un seguiment telefònic de les 1.600 persones usuàries del programa, totes elles més grans de 65 anys i que es troben en una situació de solitud. Els tècnics municipals, en coordinació amb altres serveis com el de Teleassistència, s’encarreguen d’aquesta atenció, que normalment fan els més de dos-cents voluntaris i voluntàries del programa.