El transport públic de l’àrea de Barcelona va tancar el 2019 amb xifres històriques

El metro va fregar els 412 milions de validacions, un 1,1% més, mentre que el passatge dels autobusos es va incrementar un 4%, fins als 211,1 milions.

24/01/2020 12:06 h

Ecologia Urbana

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha informat avui de l’evolució de la demanda els últims 12 mesos, amb uns resultats que tornen a assolir una xifra històrica en l’àmbit de la mobilitat de l’àrea de Barcelona: el transport públic va acabar el 2019 amb més de 1.056 milions de viatges, un 3% més que l’any anterior.

El transport públic continua consolidant la seva presència multimodal en un moment en què la sostenibilitat juga un paper social clau, en el qual el transport col·lectiu i eficient és imprescindible. En aquest sentit, tots els operadors de la xarxa han experimentat un creixement significatiu aquests darrers 12 mesos.

Increment d’un 2,17% a metro i bus

El metro i els autobusos dels Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han tancat l’any amb un creixement acumulat de la demanda del 2,1%, l’equivalent a 12,6 milions més de validacions que l’any anterior. Estaríem parlant d’un total de 623 milions de passatgers a les dues xarxes (sense comptar el transport d’oci).

Pel què fa als títols, les targetes integrades de l’ATM segueixen representant més d’un 75% del total de la xarxa de transport públic de l’àrea de Barcelona. Aquest últim any, ha seguit accentuant-se la dinàmica de lleuger descens de l’ús dels títols multiviatge, com ara la T-10 o la T-50/30, mentre que els abonaments i els títols socials, com la T-mes o la T-jove, han experimentat un increment, assolint fins a un 27% total del pes dels títols anuals del sistema tarifari integrat.

FONT: TMB

Etiquetes associades a la notícia