Instal·lades 36 càmeres que controlaran la zona de baixes emissions

Aquest sistema de control entrarà en funcionament a partir de l’1 de gener i s’anirà ampliant durant els propers tres mesos fins a arribar a 66 càmeres repartides per diferents punts de la ciutat. En aquesta primera fase, es registraran les matrícules dels vehicles que no compleixin la normativa però no s’aplicaran sancions i s’enviarà un únic avís informatiu als infractors reincidents. A partir de l’1 d’abril es començaran a imposar les sancions.

27/12/2019 16:12 h

Irene González

El sistema de càmeres, conjuntament amb l’actuació puntual de la Guàrdia Urbana, permetrà controlar que els vehicles que circulen per la zona de baixes emissions (ZBE) compleixen la normativa. Es verificaran les matrícules de tot tipus de vehicles, inclosos els de matrícula estrangera, que passin pels punts de control i es descartaran els que no són sancionables perquè tenen l’etiqueta ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT) i els que disposen d’autoritzacions o exempcions. La base de dades emmagatzemarà només les matrícules dels vehicles que incompleixen la normativa.

Totes les càmeres estaran senyalitzades. Estan equipades amb l’última tecnologia i tenen capacitat per controlar diversos carrils de circulació, llum infraroja per garantir la visibilitat, també en horari nocturn, i autonomia en cas de tall elèctric. A més, podran registrar informació estadística anònima sobre el parc de vehicles que entren a la ciutat i recollir informació sobre la mobilitat per gestionar millor el trànsit.

Es treballa perquè en el futur s’unifiquin els sistemes de càmeres perquè totes puguin fer diverses funcions alhora.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades