TMB comprarà 42 trens per substituir els més antics de les línies L1 i L3

Amb la retirada d’aquests combois, els més antics del metro, s’accelera un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei i eliminarà una part de la presència d’amiant a la xarxa.

08/02/2019 18:18 h

Redacció

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha aprovat avui iniciar el procés de compra de 42 trens de 5 cotxes cadascun per a la xarxa de metro, per substituir les sèries 3000 i 4000, que constitueixen la majoria del trens de les línies L1 i L3.

El proper pas serà la publicació de l’anunci de la licitació, perquè els fabricants preparin i presentin les ofertes. El concurs s’ha dividit en dos lots, un de 24 trens d’ample ibèric per a la línia L1, i un altre de 18 trens d’ample internacional per a la línia L3. Els fabricants que vulguin optar-hi poden presentar propostes per a qualsevol lot o bé una oferta per a tots dos lots, que sumen un import de 447,2 milions d’euros.

Trens estrenats els anys vuitanta

Els 42 nous trens substituiran els 18 de la sèrie 3000 i els 24 de la sèrie 4000, de característiques i antiguitat molt semblants.. Els trens tenen uns 30 anys i són els més veterans del metro de Barcelona. Com és habitual amb el material ferroviari, cap a la meitat de la seva vida útil van ser reformats per actualitzar-ne la tecnologia, elevar-ne la fiabilitat i millorar-ne el confort interior.

Descobriment d’amiant

Dels 210 cotxes que formen les sèries 3000 i 4000, en 94 s’hi ha localitzat amiant en baixa proporció i en estat no friable (que no desprèn fibres) com a ingredient de la pintura antisoroll que recobreix les caixes i els bastidors. La pintura està ben conservada, i per tant no representa cap perill per a les persones usuàries ni per al personal del metro, però seria pràcticament inviable retirar-la, per la qual cosa TMB ha optat per accelerar la substitució de tots els trens de la sèrie com a part del pla de desamiantació de la xarxa de metro.

Al març del 2018 TMB va aprovar la compra de dotze trens per a la xarxa de metro, que incrementaran el material mòbil de les línies L1, L3, L4 i L5. Els trens els estan fabricant CAF i Alstom, amb la previsió que comencin a lliurar-los a finals d’aquest any, i serviran per millorar la prestació del servei en aquestes línies, que són les que tenen més demanda.

Etiquetes associades a la notícia