Una ciutat on es pot viure, invertir i innovar

Barcelona té una imatge positiva i consolidada arreu del món. Les opinions recollides a l’estudi “Barcelona als ulls del món 2018” destaquen que la ciutat és un bon lloc per establir-s’hi pel seu caràcter acollidor, a més de les oportunitats que ofereix per invertir-hi, fer negocis i captar talent qualificat. En comparació amb els resultats de la primera edició de l'estudi, del 2011, la ciutat ha diversificat i potenciat els atractius i valors que la vinculen a la creativitat i la innovació i no només al fet de ser una destinació turística.

15/01/2019 17:07 h

Redacció

Reconeguda per la seva potència pel que fa al comerç, el turisme i l’organització d’esdeveniments, a Barcelona destaca la millora del posicionament de ciutat en camps com les tecnologies de la informació i la comunicació o la biomedicina. La ciutat compleix les expectatives de les persones que la visiten, que s’enduen una experiència vibrant. I les persones residents es mostren orgulloses de Barcelona, en especial pel caràcter cosmopolita, acollidor i solidari.

El 45% dels enquestats troba que no hi ha cap aspecte negatiu i els que sí que en troben, mencionen problemàtiques comuns a les que afecten les grans ciutats internacionals, com els preus alts, la massificació del turisme o els petits furts.

L’estudi s’emmarca en el projecte de renovació del relat de la marca ciutat desenvolupat en col·laboració amb diferents actors econòmics, socials i institucionals de la ciutat i l’àrea metropolitana, els resultats del qual es presentaran en les properes setmanes.

L’informe es basa en les opinions de més de tres mil persones d’entre 18 i 65 anys de diferents països d’Europa, l’Amèrica del Nord, la Xina i el Japó que hagin viatjat a l’estranger els últims dos anys; visitants de Barcelona per motius professionals; residents de la ciutat des de fa més d’un any; periodistes internacionals; empresaris i empresàries estrangers, i experts en city branding.

A més, també es fa una anàlisi qualitativa de 240.000 converses en línia a Twitter sobre les ciutats de Barcelona, Amsterdam, Singapur i Miami.

Més informació

Etiquetes associades a la notícia