Tornar

Una imatge abstracta que mostra una superfície en canvi serveix per anunciar l'exposició

'Makebelieve Neuromancer' o la transformació com a espai habitable

La Capella del carrer de l'Hospital acull del 23 de febrer al 30 de maig Makebelieve Neuromancer, un projecte expositiu de l'artista Lucia C. Pino que investiga i celebra la mutació, el canvi i la transitorietat. Serà la primera mostra individual del programa Barcelona Producció 2021-2022.

Lucía C. Pino és una artista nascuda a València el 1977 i instal·lada a Barcelona que habitualment centra el seu treball en l'escultura, tot i que entén aquesta disciplina en un sentit ampli, posant-la en relació amb l'estudi de textos i amb altres objectes i materials. Les seves obres generen una interacció que implica l'espai i la persona que se les mira. Així, les creacions de l'artista adquireixen significat gràcies a la relació amb altres obres, amb l'espai o amb el mateix espectador o espectadora.

A Makebelieve Neuromancer, ens presenta una instal·lació escultòrica amb un caràcter immersiu. Investiga el concepte de la transitorietat i la capacitat de formació de tipus diversos i alternatius d'existència i subjectivitat. Tot, a partir del concepte d'armadura o protecció o i dels estudis i línies de treball que l'artista ha realitzat sobre el comportament dels materials.

Lucía C. Pino investiga la capacitat que aquests materials tenen per mutar i transformar-se i, d'aquesta manera, saluda com un element positiu el canvi constant i, en la mateixa línia, les identitats no normatives i mutables. De fet, en les obres de l'artista que veureu a La Capella es planteja la idea de la transformació no com a un concepte o un espai "de pas", sinó com un territori perfectament habitable.

Amb una trajectòria llarga, ha exposat en fires com Arco (l'any 2019 i el 2020), a l'Arts Santa Mònica, a l'Espai 13 de la Fundació Joan Miró, a galeries de Barcelona com Dilalica, Et-hall, Àngels Barcelona o ADN Platform, a més de galeries i espais d'art de Nova York, Milà o Sydney, entre altres. 

Juntament amb l'exposició de Lucía C. PinoLa Capella acull aquests dies (del 23 de febrer al 30 d'abril), el projecte de mediació artística de la també creadora de collages Teresa Rubio. Es titula What the Cell! i, com ja suggereix el títol, pren com a tema la unitat més petita de la vida, la cèl·lula, per parlar-nos sobre la seva funció i la seva activitat química, metàfores d'una activitat humana on les cèl·lules serien persones; les comunitats, teixits i les aglomeracions urbanes, ecosistemes. I, si anem encara una mica més enllà, els projectes seleccionats en aquesta mediació artística serien com el material genètic o l'ADN amb el qual s'afavoreix la convivència entre éssers vius.

Aquests són dos dels projectes que formen part de Barcelona Producció 2021-2022, un programa dedicat a promoure la creació en les pràctiques artístiques contemporànies que implica a artistes, comissaris, crítics, investigadors i altres professionals, autors d'un seguit de projectes triats per un jurat independent.

Així, enguany gaudirem a La Capella (o en altres espais, segons la modalitat) de projectes de comissariat com el de Christian Alonso, que a Imaginaris multiespècies, convida un seguit d'artistes a imaginar una comunitat que vagi més enllà del que és humà; projectes de creació digital com els que promouen Ariadna Parreu i Anna Pasco; projectes deslocalitzats (que no transcorren estrictament a La Capella) com Home orquestra a la torre d’ivori, de Cristian Herrera Dalmau o bé NeuroXcape: the Role Play Game, un projecte col·lectiu amb molt a veure amb la música electrònica de Kaverna, Bartolomé i ¥€$Si Perse. Sabeu el que és el ciberfeudalisme?

Accions en viu de Mercè Ortega, Julián Pacomio i Jaume Ferrete, les propostes de recerca de Mario Santamaría i DU_DA 2 o el projecte de publicació de Martin Vitaliti formen part també del programa Barcelona Producció 2021-2022, igual que els projectes expositius individuals que anirem veient a La Capella i que inclouen les propostes Otherly Seers, en la qual l'artista Óscar Holloway se centra en la visió, les emocions i l’alteritat d’animals no humans; i també Agrilogística, on Gerard Ortín Castellví ens parla sobre l'ús de l’automatització i les tecnologies de la imatge en l’agricultura i l’horticultura industrials. La primera de les exposicions individuals d'aquest Barcelona Producció 2021-2022, però, serà com us dèiem la que va a càrrec de Lucía C. Pino.

Per veure la seva feina més recent haureu de venir a La Capella, però abans consulteu tota la informació sobre Makebelieve Neuromancer al web d'aquest espai consagrat a l'art contemporani del Raval barceloní.

Data de publicació: Dimarts, 23 Febrer 2021
  • Comparteix