
'La oscilante' o la dansa sense gènere de Pol Jiménez i Juan Carlos Lérida
Un creador i ballarí, Pol Jiménez, i un coreògraf que és un dels grans renovadors del flamenc, Juan Carlos Lérida, estudien sobre l'escenari de l'Antic Teatre, del 2 al 4 d'abril, el caràcter binari de la dansa espanyola, a la recerca d'una dansa sense gènere.
Pareu molta atenció si us interessa aquell territori ignot on es creuen el flamenc i la dansa contemporània, perquè un dels grans representants del flamenc d'avantguarda actual, el coreògraf, ballarí i pedagog Juan Carlos Lérida, coreografia i dirigeix aquesta peça concebuda i interpretada pel creador i ballarí Pol Jiménez, un artista emergent amb tant de talent com ganes de renovar la dansa espanyola.
El mateix Pol Jiménez és l'autor de la idea original de l'espectacle, que persegueix un objectiu molt poc habitual: crear una dansa sense gènere que superi les diferències coreogràfiques entre bailaor i bailaora portant el flamenc més enllà. I és que aquests artistes han vist que, en els passos i posicions dels intèrprets, en l'oscil·lació entre el que és masculí i el que és femení, es transformen els cossos i s'indueixen lectures concretes del moviment. És possible aplegar moviments i gestos suposadament masculins o femenins en una única coreografia agènere? Veniu-ho a veure.
Coneixereu en escena Pol Jiménez, un artista que s'ha format en dansa espanyola al Conservatori Professional de Dansa de Barcelona i que sempre busca nous codis o noves maneres de dur a escena les reflexions contemporànies. Jove, però amb una trajectòria força completa, a Jiménez l'hem vist treballant amb companyies o coreògrafs que van des de La Fura dels Baus i Cesc Gelabert fins a Juan Carlos Lérida o el grup de flamenc i jazz Los Aurora. L'any 2018 va ser guardonat amb el premi al Millor ballarí als Premis de la Crítica de les Arts Escèniques i en els XXV Premis Butaca, en tots dos casos per la coreografia La oscilante que ara podem veure a l'Antic Teatre.
Si voleu veure en acció Pol Jiménez, compreu una entrada per veure La oscilante, però abans consulteu tota la informació sobre el muntatge al web de l'Antic Teatre.