Tornar

Vista de Barcelona

Repensar el model turístic tot impulsant la cultura i la sostenibilitat

El fòrum de debat “Ciutat, turisme i cultura: una oportunitat conjunta” finalitza aquest dimecres després d’una desena de ponències. Les conclusions del fòrum obren una via de reflexió i proposen un pla d’acció per impulsar un model de turisme més sostenible, resilient i que tingui la cultura com a eix vertebrador.

A Barcelona, l’economia del visitant genera aproximadament un 15% del PIB. El sector turístic és estratègic per al desenvolupament de la ciutat, però cal encaixar-lo amb un model de ciutat sostenible i resilient, que aposti per la diversificació i que no generi dependència. Per reflexionar i trobar respostes sobre aquest model, el fòrum de debat “Ciutat, turisme i cultura: una oportunitat conjunta” ha proposat, des del mes de novembre, deu ponències en què han participat 150 agents de l’àmbit del turisme i les indústries creatives, amb la finalitat de repensar el model turístic i aportar-hi solucions.

Dotze línies d’acció estratègiques

El resultat de les deu sessions de debat es concreta en un document en què es defineixen dotze línies d’acció que se centren, sobretot, a incrementar l’oferta cultural tant per als visitants de la ciutat com per al veïnat:

-Facilitar la integració ràpida dels alumnes de formació professional i d’universitats de branques artístiques en el món professional.

-Crear un programa d’informació i atracció cultural pensat explícitament per a estrangers residents a Barcelona.

-Diversificar territorialment l’oferta cultural als districtes.

-Desenvolupar un mapa i un cens d’activitats i esdeveniments culturals.

-Impulsar un fons públic i privat a la Fundació Barcelona Cultura per desenvolupar nous continguts culturals.

-Crear un pla de suport i ajuts a pimes i a noves emprenedories en l’àmbit de la cultura i de la indústria creativa.

-Concentrar l’arribada d’autocars de la Costa Brava i el Maresme a l’estació del Nord per reduir-ne la mobilitat al centre de la ciutat i informar sobre els diferents continguts que s’ofereixen més enllà dels grans focus d’atracció.

-Impulsar la digitalització de la informació i la promoció turística.

-Crear una agència metropolitana de públics i audiències per gestionar dades amb criteris de dades massives i incrementar la interacció entre l’oferta cultural i els perfils de consum dels usuaris a escala metropolitana.

-Proposar la creació d’una xarxa de ciutats culturals i intel·ligents amb interessos turístics de valor afegit i d’àmbit espanyol i europeu per generar espais de trobada que permetin compartir informació, dades, experiències i projectes.

-Ampliar el Consell de Turisme i Ciutat als sectors culturals i incrementar el sector cultural al Consorci de Turisme de Barcelona.

-Impulsar una carta de compromís de drets i deures dels visitants per fomentar un turisme cívic, respectuós i responsable.

 

Data de publicació: Dimecres, 20 Gener 2021
  • Comparteix