Tornar

Imatge promocional de Se Mira Pero No Se Toca, Niña

Diàleg sobre traumes no resolts

El monòleg d'Esmeralda Colette Se Mira Pero No Se Toca, Niña parteix del treball final d'interpretació presentat a l´Institut del Teatre per l'autora el 2021.

S´estrena ara a l´Antic Teatre. Espai de Creació —encara que ja representada al Centre Cívic Can Felipa— l'obra Se Mira Pero No Se Toca, Niña, un text que ens parla de la història recent d'Espanya. Establint un diàleg amb la seva àvia i molts dels seus familiars, Esmeralda Colette reescriu la història oral, donant veu als seus avantpassats i recuperant els seus referents. L'autora intenta retrobar-se amb una memòria col·lectiva que, a poc a poc, s'ha anat perdent.

Els temes que tracta abasten aspectes tan polèmics i de tanta actualitat avui dia com la migració —en aquest cas, la forçada—, la guerra (parla de la impotència de molta gent que encara no ha pogut estar de dol pels seus) i, en general, de la societat actual, que per l'autora es mou per un capitalisme extrem. Són esdeveniments traumàtics que han afectat diverses generacions.

Aquestes veus múltiples són un reflex dels orígens de l'autora. Catalana, però de mare gallega i pare andalús, de família modesta, va fer tot el possible per tirar endavant. Ara, combinant diverses disciplines artístiques (música en directe, vídeo...), ens presenta aquest muntatge bilingüe, el qual pretén qüestionar les relacions de poder i els relats dominants de la història, en aquest cas basant-se en els de la seva pròpia família.

Se Mira Pero No Se Toca, Niña ens proposa, amb prou humor, un joc escènic que busca trencar amb les convencions, qüestionar el relat i reinterpretar els temes seriosos, però sent plenament conscient del dolor i de les desgràcies.

Les entrades per a l´obra de teatre, que repassa des d'una òptica molt personal alguns episodis de la història del nostre país, poden adquirir-se des d'aquesta web.

Data de publicació: Divendres, 17 Juny 2022
  • Comparteix