Un recorregut per la vida i obra de tres grans compositors de música clàssica que tenen en comú la seva orientació sexual: Tchaikovsky, Poulenc i Copland. El concert
Desafiant el silenci: el relat ocult de l'homosexualitat a la música clàssica mostra com l'art els va servir com a mitjà d'expressió per explicar a través de la música les seves emocions i experiències en un entorn social on sovint eren rebutjats, i busca oferir referents del col·lectiu LGBTIQ+ a les noves generacions.
Álvaro Vega Báscones
Inicia els seus estudis musicals al Conservatori Professional de Música Ataulfo Argenta de Santander amb la professora Lara Manzano. Posteriorment, comença els seus estudis musicals superiors al Conservatori Superior de Música Rafael Orozco, sent la seva professora de flauta travessera Wéndela Claire van Swol. Després de ser becat per fer un intercanvi, obté plaça per continuar amb els seus estudis al Reial Conservatori de Música d'Anvers, Bèlgica, amb el professor Aldo Baerten, on els conclou amb alta distinció, obtenint així plaça directa per realitzar el màster a interpretació, que finalitza amb la qualificació Cum Laude. L'any 2022 és acceptat per fer un segon màster amb el professor Vicens Prats, solista de l'orquestra de París, que finalitza amb matrícula d'honor l'any 2023.
Durant els seus anys de formació ha guanyat places en formacions orquestrals com: la Jove Orquestra Nacional d'Holanda (NJO), on va ser seleccionat com a flauta principal l'any 2020, Jove Orquestra de Cantàbria (JOSCAN), EGO (Jove Orquestra del País Basc), Jove Orquestra d'Anvers (AJO), Banda Simfònica de Còrdova i l'Orquestra de la Fundació Principie d'Astúries. L'any 2022 va ser finalista del concurs nacional de flauta travessera Premi Ceuta Flauta en la modalitat de Màster.
Com a intèrpret ha col·laborat amb nombroses orquestres professionals, com ara: Orquestra Simfònica del Vallès, Orquestra Simfònica d'Euskadi, Orquestra Simfònica del Cantàbric i la Banda Municipal de Castelló. Durant el curs acadèmic 2020-2021 ha estat professor de flauta travessera al conservatori professional de música Ataulfo Argenta de Santander, càrrec que ostenta novament en l'actualitat.
María Pascual
Graduada en Interpretació de Piano i Màster en Piano Flamenc per l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC, Barcelona). Actualment amplia la seva formació a la tècnica integral Cos-Art, sota la tutela directa de la seva creadora, Yiya Díaz.
Al llarg de la seva trajectòria ha participat en diversos projectes de música de cambra, acompanyament vocal i instrumental, així com en agrupacions corals. La seva versatilitat interpretativa l'ha portat a col·laborar en múltiples contextos escènics, combinant sensibilitat artística amb un enfocament tècnic sòlid.
Lidera el projecte d'impacte social Laboratori Sonor, orientat a la integració i expressió a través de la música. Recentment ha llançat el seu primer àlbum de fusió flamenca, titulat
Aires de Arena, en què explora noves sonoritats entre el piano i el flamenc contemporani.
Un recorregut per la vida i obra de tres grans compositors de música clàssica que tenen en comú la seva orientació sexual: Tchaikovsky, Poulenc i Copland. El concert Desafiant el silenci: el relat ocult de l'homosexualitat a la música clàssica mostra com l'art els va servir com a mitjà d'expressió per explicar a través de la música les seves emocions i experiències en un entorn social on sovint eren rebutjats, i busca oferir referents del col·lectiu LGBTIQ+ a les noves generacions.
Álvaro Vega Báscones
Inicia els seus estudis musicals al Conservatori Professional de Música Ataulfo Argenta de Santander amb la professora Lara Manzano. Posteriorment, comença els seus estudis musicals superiors al Conservatori Superior de Música Rafael Orozco, sent la seva professora de flauta travessera Wéndela Claire van Swol. Després de ser becat per fer un intercanvi, obté plaça per continuar amb els seus estudis al Reial Conservatori de Música d'Anvers, Bèlgica, amb el professor Aldo Baerten, on els conclou amb alta distinció, obtenint així plaça directa per realitzar el màster a interpretació, que finalitza amb la qualificació Cum Laude. L'any 2022 és acceptat per fer un segon màster amb el professor Vicens Prats, solista de l'orquestra de París, que finalitza amb matrícula d'honor l'any 2023.
Durant els seus anys de formació ha guanyat places en formacions orquestrals com: la Jove Orquestra Nacional d'Holanda (NJO), on va ser seleccionat com a flauta principal l'any 2020, Jove Orquestra de Cantàbria (JOSCAN), EGO (Jove Orquestra del País Basc), Jove Orquestra d'Anvers (AJO), Banda Simfònica de Còrdova i l'Orquestra de la Fundació Principie d'Astúries. L'any 2022 va ser finalista del concurs nacional de flauta travessera Premi Ceuta Flauta en la modalitat de Màster.
Com a intèrpret ha col·laborat amb nombroses orquestres professionals, com ara: Orquestra Simfònica del Vallès, Orquestra Simfònica d'Euskadi, Orquestra Simfònica del Cantàbric i la Banda Municipal de Castelló. Durant el curs acadèmic 2020-2021 ha estat professor de flauta travessera al conservatori professional de música Ataulfo Argenta de Santander, càrrec que ostenta novament en l'actualitat.
María Pascual
Graduada en Interpretació de Piano i Màster en Piano Flamenc per l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC, Barcelona). Actualment amplia la seva formació a la tècnica integral Cos-Art, sota la tutela directa de la seva creadora, Yiya Díaz.
Al llarg de la seva trajectòria ha participat en diversos projectes de música de cambra, acompanyament vocal i instrumental, així com en agrupacions corals. La seva versatilitat interpretativa l'ha portat a col·laborar en múltiples contextos escènics, combinant sensibilitat artística amb un enfocament tècnic sòlid.
Lidera el projecte d'impacte social Laboratori Sonor, orientat a la integració i expressió a través de la música. Recentment ha llançat el seu primer àlbum de fusió flamenca, titulat Aires de Arena, en què explora noves sonoritats entre el piano i el flamenc contemporani.