Gaudí: poeta de la pedra, eriçó de l’art

© Pere Virgili

© Pere Virgili
Gaudí va elaborar el projecte de l’església de la Colònia Güell amb la idea que tingués l’impacte ecològic més petit possible i que respectés i alhora mimetitzés els pins de la zona, plantats per Joan Güell. A la imatge, el campanar i els finestrals amb elements de trencadís: els relleus dels diferents materials potencien el joc de llums.

Des que va morir, Gaudí ha generat molta batalla de cenacle, pugnes ideològiques i polítiques més que no pas artístiques, mentre que bona part de les avantguardes n’han expressat directament fascinació. En aquest llarg viatge al voltant de la seva obra i la seva personalitat hi ha hagut permanents illes de salvació, tothora envoltades, però, de tempestes de polèmica.

Les investigacions fetes a partir de centenars de peces i objectes i milers de documents inèdits permeten escriure un nou relat sobre Gaudí. Aquest dossier es dedica als qui han entès la seva magnitud i n’han preservat la memòria per als qui la volguessin retrobar, en especial a en Manuel Medarde, mestre i amic, i a aquell anònim coetani de Gaudí que hi va veure un poeta de la pedra.

Marià Marín i Torné

Cofundador de The Gaudí Research Institute amb Pere-Jordi Figuerola i Manuel Medarde

Un comentari a “Gaudí: poeta de la pedra, eriçó de l’art

  1. Marià Marín i torné ens convida a descobrir com es consignen les idees de Gaudí en la seva obra, i per tant, de la seva persona. Gràcies, Marià. Compartirem el gaudi de la lectura de les teves paraules, pia

Respon a Pia Subias Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *