Carles Castaño Oliveros / Sau-Ching Wong

Kruid

Teatre Tantarantana
11 i 12 de juliol
ENTRADES
Coproducció

Us voleu convertir en una espècia? Veniu, amb la vostra pròpia forma i olor, a formar part del conjunt en una proposta de dansa immersiva i interactiva. Art i tecnologia, units per fer-vos veure com n’és de positiva, la diferència.

Aneu a buscar en un diccionari neerlandès-català el significat de la paraula Kruid i us trobareu que al·ludeix al pebre, al cardamom, a l’orenga, l’alfàbrega... és a dir, a totes aquelles espècies que afegim al que mengem. Es caracteritzen per la diversitat de formes, gustos, olors... Potser, van pensar Carles Castaño Oliveros i Sau-Ching Wong, és un símbol que ens parla de la diversitat i la diferència. D’aquí el títol d’un espectacle que transcorre en un espai virtual. Per tant, us haureu de posar unes ulleres 3D i viureu un espectacle de realitat mixta, una proposta de dansa immersiva i interactiva que fusiona cossos humans amb estructures 3D. Aquestes estructures són inertes i no aporten cap narrativa, però sí que ho fan, amb la seva interacció amb aquests elements, el mateix públic i una performer, la ballarina i coreògrafa Sau-Ching Wong. Les diferències, la confrontació, la construcció o la destrucció són elements destacats de l’espectacle, possiblement la primera performance de dansa contemporània immersiva interactiva en realitat mixta que haureu vist mai.

L’espectacle va néixer del projecte artístic Creació i Museus del Grec 2024 i la primera proposta de l’espectacle es va poder veure al Museu Picasso de Barcelona. Va ser el fruit de la trobada entre Carles Castaño i Sau-Ching Wong, creadors que procedeixen d’orígens i disciplines artístiques diferents. A ella, l’heu vist ballar sovint amb la companyia de dansa La Veronal de Marcos Morau. I ell és responsable de Servicios Inmersivos, una productora, laboratori i centre de sinèrgies artístiques que promou la creació de peces immersives i participatives que exploren les possibilitats del món virtual. Plegats investiguen nous llenguatges artístics, a la recerca de nous significats i propòsits en la fusió de virtualitat i el cos humà. 

Una producció de Servicios Inmersivos.

Amb la col·laboració del Teatre Tantarantana, el Museu Picasso, el Grec Festival 2024, i l’Institut de Cultura de Barcelona.

 

Disciplina

  • Dansa

Dates i horaris

Divendres 11/07 - 20:00 h
Divendres 11/07 - 20:45 h
Dissabte 12/07 - 20:00 h
Dissabte 12/07 - 20:45 h

Durada

30min

Llengua

  • Català, castellà i anglès

Preus

15 - 22 €

Altres criteris

  • Grec jove

Fitxa artística

Idea original, direcció i 3D: Carles Castaño · Idea original, direcció, coreografia, performance i vestuari: Sau-Ching Wong  · Espai sonor i composició musical: Juan Cristóbal Saavedra · Desenvolupador: Adrián Puig Arto · Producció executiva: Servicios Inmersivos

Recomana aquest espectacle