Decàleg de Barcelona pel dret a l’habitatge
Davant l’emergència habitacional agreujada per la crisi de la covid-19, l’Ajuntament i una trentena d’entitats de la ciutat presenten un document que marca les línies estratègiques per garantir l’accés a un habitatge digne i assequible.
La crisi de la covid-19 ha suposat un agreujament de les condicions habitacionals de la població, especialment entre les persones més vulnerables i que estan patint els efectes més negatius de la davallada econòmica. A més, l’especulació i les pujades abusives dels preus del lloguer suposen una amenaça per garantir l’accés a una llar assequible i digna, un dret fonamental per a totes les persones.
L’ús social de l’habitatge ha de prevaler sobre l’ús especulatiu, ja que garantir el dret a una llar permet assegurar altres drets fonamentals com el dret a la salut, a la família, al desenvolupament personal o a la ciutat.
Aquest canvi de paradigma és el que recull el Decàleg de Barcelona pel dret a l’habitatge, un document elaborat conjuntament entre l’Administració local i una trentena d’entitats de la ciutat en què es defineixen les polítiques públiques necessàries per garantir l’accés a l’habitatge.
Deu punts estratègics per defensar el dret a l’habitatge
El treball conjunt entre l’equip municipal i les entitats de la ciutat es concreta en un document guia en què s’estableixen les línies estratègiques per fer front a l’emergència habitacional, agreujada per la crisi de la covid-19. El Decàleg de Barcelona pel dret a l’habitatge posa l’èmfasi en l’increment pressupostari estatal destinat a polítiques d’habitatge, l’aturada de desnonaments de persones vulnerables, l’increment del parc públic de lloguer i l’aposta per nous models d’habitatge publicoprivat cooperatiu.
A més, el decàleg destaca la importància de situar l’habitatge com un un motor de recuperació econòmica, que es desenvolupi des de la justícia social i que impulsi sectors estratègics sostenibles que generin llocs de treball de qualitat.
Consulteu el document complet del Decàleg de Barcelona pel dret a l’habitatge.
Nova promoció de lloguer social a l’Eixample
El decàleg s’ha presentat en una de les noves promocions de lloguer social, situada al carrer del Comte Borrell, 159, on properament es lliuraran les claus de 35 habitatges i on també està a punt d’estrenar-se una escola bressol pública.


Etiquetes associades a la notícia
Notícies relacionades
-
Habitatge
HabitatgeLa Unitat de Disciplina de l’Habitatge, cinc anys treballant pel dret a l’habitatge
28/08/2020 12:53 h
-
Habitatge
HabitatgeElaboració d’una normativa municipal per al lloguer d’habitacions d’ús turístic
26/08/2020 09:51 h
-
Habitatge
HabitatgeAugmenten un 10% les consultes als Punts d’Assessorament Energètic durant la crisi sanitària
19/08/2020 10:37 h
-
Habitatge
HabitatgeEs lliuren les claus dels pisos d’una nova promoció de 68 habitatges al barri de la Llacuna del Poblenou
28/07/2020 10:44 h
-
Habitatge
HabitatgeRetirades les llicències de 597 allotjaments turístics per infringir la normativa
17/07/2020 08:41 h
-
Habitatge
HabitatgeAliança amb promotors socials i cooperatius per construir un miler d’habitatges assequibles
16/11/2020 14:28 h