Fora del camp cultural: sessió de treball i trobada

La gestió cultural i la planificació de la cultura han estat sempre travessades per un paradigma tècnic, aparentment neutre, però profundament capitalista i neoliberal, que ha intentat definir-les com un conjunt de tècniques sense ideologia. Una gestió concebuda com una eina de neutralització del conflicte polític, imposada des d’un model economicista i patriarcal. Aquesta despolitització, però, és cada cop més qüestionada.
En aquesta sessió de treball, explorarem altres maneres d’entendre qui decideix i gestiona la cultura, així com els diversos espais de decisió i posicionaments que hi intervenen. Davant el creixent nombre d’iniciatives, accions i col·lectius que treballen des de la interculturalitat, l’antiracisme i les cultures migrants —persones que habiten i fan cultura cada dia—, ens plantegem: quin paradigma cultural podem construir juntes?
Proposem, en primer lloc, repensar els imaginaris institucionals sobre la interculturalitat i l’antiracisme en l’àmbit cultural. També volem reconèixer altres històries, memòries, recursos i treballs desenvolupats fins ara per traçar un arxiu col·lectiu més divers i obert. Finalment, debatrem sobre futures propostes i estratègies per activar la gestió cultural des d’una perspectiva crítica.
Espai codissenyat i dinamitzat per:
- Connectats, LaTregua, L’Occulta, Periferia Cimarronas, T.i.c.t.a.c i Teatre Arnau Itinerant
dissabte 10 de maig de 2025
11 h – 14 h
Cooperativa L’Occulta Carrer de Vistalegre, 18, Baixos, Local 3, Ciutat Vella, 08001 Barcelona
Més informació i inscripcions: espaiavinyo@bcn.cat (Places limitades)