Trobada de processos de creació comunitària en arts vives als barris del Paral·lel

Mostres de fragments dels treballs en procés i diàlegs sobre experiències al voltant de la migració, les cures i la ciutat i espai de diàleg entre les participants, les artistes creadores i el públic. Hi participaran tres grups:

Resistències al treball

Què hem de dir quan parlem de cures? de migrar? de dona? de gènere? Del cos? Com ens identifiquem, amb els qui? Ens estigmatitzem? Quins són els textos i textualitats que teixeixen els sentits col·lectius de pertinença? Abordem la transfiguració d’objectes, les nostres històries quotidianes dels nostres l’oficis o una fotografia amb els objectes simbòlics per preguntar: Qui em cuida?

Procés d’arts vives i teatre comunitari de gener a maig 2025 amb dones migrades i treballadores domèstiques  de l’eix de Cures dignes del Poble-sec i altres xarxes comunitàries de Barcelona, amb l’acompanyament de l’artista Carla Guerra i la coordinació de l’Associació Més que Cures.

La Ciutat desitjada

Quina ciutat imaginem? Què hauríem de preservar? Què hi trobem a faltar? Obert a tot veí i veïna que hi vulgui participar imaginant i construint per uns instants una ciutat millor. Aquest és el punt de partida de l’exploració creativa.

Aquesta creación del grup comunitàri d’arts vives que es troba els dissabtes al matí a la sala Dau al Sec amb l’acompanyament de Jaume Sangrà. El projecte ha estat actiu des de mitjans de 2023 amb diverses fases de creació fins l’actualitat amb creacions, representacions i mostres obertes. Hi participen dones grans de diversitat d’orígens, amb un especial interès en el passat i present del Poble-sec i la muntanya de Montjuïc i la midara de la ciutat actual.

Teatre Sense Nom

Teatre sense nom és un col·lectiu teatral dirigit per Carolina Torres Topaga, amb el suport de Teatre Arnau, Periferia Cimarronas i T.i.c.t.a.c. El grup s’ha anant conformant des del fa un parell d’anys i enguany es consolida com a un espai segur, reflexiu i creatiu per a la pràctica teatral entre dones, persones no binàries o queer, migrades i/o racialitzades.

Aquest 2025 estan començant el muntatge d’una nova peça i han obert el laboratori teatral a noves persones, per crear una compilació de memòria material col·lectiva, reunir pensaments, paraules i sons que seran el cor de la creació viva, per explorar els límits de la identitat i la memòria a través d’associacions lliures entre els participants/performers.

📆  dissabte 24 de maig de 2025

🕛   11 h  – 13 h

📍   Sala Dau al Sec  Carrer de Salvà, 86, Sants-Montjuïc, 08004 Barcelona