Barcelona Cultura

El circuit cultural als barris de tots els districtes de Barcelona. Entrada gratuïta

Febrer - Abril 2024

“Treballem molt la improvisació i la transgressió”

20/10/2020
Música
Magalí Sare es presenta amb una doble formació: en quatre escenaris actuarà amb Manel Fortià i a un cinquè amb en Sebastià Gris

Magalí Sare arriba als escenaris del Barcelona Districte Cultural amb una doble proposta. Si compartirà quatre dels nostres escenaris amb Manel Fortià, amb qui ha treballat els temes de Fang i núvols, en un cinquè s’acompanyarà d’un altre dels seus músics habituals, en Sebastià Gris, amb qui comparteix el treball A boy & a girl

 

Buscar noves sonoritats a les músiques de sempre: jazz, folklore... Com ho feu? Com trieu els temes que us ve de gust tornar a reinterpretar i com els treballeu després?
No saps ben bé com, una persona va acumulant cançons que li han marcat d'alguna manera, sobretot els músics i la gent que consumeix molta música. El repertori el triem simplement a partir de capricis i ambicions musicals, o bé, com deia, per qüestions emocionals. D'aquí surt, per exemple, el projecte a duet amb el guitarrista Sebastià Gris i, acotant els gèneres, surt el disc A boy & a girl. Jo he estudiat molts anys de música clàssica i un dels orígens d'en Sebastià és la música popular mallorquina. Aquestes arrels nostres, barrejades amb les del productor del disc David Soler, són les que creen aquesta barreja de cançó i experimentació electrònica.
En el cas del duet amb en Manel Fortià, hem unit també les nostres arrels jazzístiques per aplicar la mateixa fórmula dels estàndards de jazz, aquesta vegada, a la música catalana i iberoamericana. Treballem molt la improvisació i la transgressió, amb tot l'amor del món, de les formes i les melodies.

Com treballes amb en Manel Fortià la convivència entre el contrabaix i la veu?

És un duet que té una sonoritat molt característica. La música sona crua i despullada perquè només hi ha la base d'una harmonia imaginària i la melodia al capdamunt del nostre espectre sonor. L'absència de l'harmonia, fa que un de nosaltres hagi d'adoptar el pes i la responsabilitat que té aquesta. Un de nosaltres ha de marcar bé els acords i el ritme per poder deixar a l'altre lliure. Això particularment ens encanta. Té molt risc per a nosaltres i volem transmetre com aquest tipus de comunicació entre nosaltres i el públic ens ho fa passar d'allò més bé.

Què queda de la Magali del Quartet Melt? I què en vas aprendre fent de cor al Liceu? Ens recordes com va ser la teva col·laboració amb la Clara Peya?
Cantar en corals, i sobretot amb el Quartet Mèlt, m'ha fet aguditzar molt l'afinació i també he après a modelar la meva veu per adaptar-me a (empastar amb) qualsevol timbre, fins i tot amb un contrabaix. De l'època cantant al Liceu en tinc molt bons records... va ser fort, jo tenia 9 anys. I vés, què voleu que us digui, cantar amb la Clara Peya ha estat una experiència molt intensa. Ella és una persona increïble, generosa i una gran artista. N'he après molt i me l'estimo molt.

Ja fa quasi cinc anys que treballeu plegats, com ha anat evolucionant la vostra manera d'entendre la música i cap a on voleu seguir caminant?
Hem tocat molts pals: jazz, folklore, pop, free... i després d'haver creat aquest projecte tan important per a nosaltres, volem deixar la petjada de la nostra trajectòria fins al moment. És per això que el següent pas és treure un disc aquest mateix novembre!

 

Compartir