Barcelona Cultura

El circuit cultural als barris de tots els districtes de Barcelona. Entrada gratuïta

Propera temporada tardor 2024

Cinema documental, novetat de l’edició de tardor

07/07/2017
Audiovisual
Tres equipaments del Barcelona Districte Cultural programaran títols del catàleg de l’In-Edit Festival

La segona edició del circuit del Barcelona Districte Cultural arribarà carregada de novetats durant la tardor. I una de les que més il·lusió ens fa presentar-vos és la incorporació de propostes audiovisuals a la nostra programació, que fins ara estava integrada només per espectacles de teatre, dansa, circ i música.

Les primeres propostes audiovisuals que podem anunciar-vos són les que estan incloses en el cicle de cinema documental musical que farem en col·laboració amb un festival molt arrelat i amb molt prestigi de la ciutat de Barcelona: l’ In-Edit. Els seus documentals arribaran, de moment, a tres centres de la ciutat: el Centre Cultural Albareda (Sants-Montjuïc) i els centres cívics Besòs (Sant Martí) i Matas i Ramis (Horta).

La primera col·laboració entre l’In-Edit i el Barcelona Districte Cultural constarà de nou projeccions (una al mes –durant octubre, novembre i desembre– a cada un dels tres centres cívics participants) de cinc documentals que es van poder veure en passades edicions del festival. Els títols triats han estat Fonko (signat per Göran Olsson, Lamin Daniel Jadama i Lars Lovén), una peça del 2016 sobre la situació de la música a Àfrica; Rumba 3 (Joan Capdevila i David Casademunt, 2015), un documental que va guanyar diversos guardons a l’edició del 2015 del festival, que recupera i reivindica la formació de rumba catalana); Callas (Tony Palmer, 1987), una biografia sobre la diva de l’òpera, les seves obsessions, els seus amants i els seus amors; They will have to kill us first (Johanna Schwartz, 2015), que descriu la situació dels músics a Mali després de l’arribada al poder dels extremistes islàmics; i Imagine waking up tomorrow and all the music has disappeared (Stefan Schwietert, 2015), sobre com ha quedat la situació del mercat musical després d’iTunes.

Compartir