Exposició 'Carlos Motta. Pregàries de Resistència'

  • Plaça dels Àngels, 1
  • dg. 21: 10.00 h a 15.00 h
    dl. 22: 11.00 h a 19.30 h
    dc. 24: 11.00 h a 19.30 h
    dj. 25: 11.00 h a 19.30 h
    dv. 26: 11.00 h a 19.30 h
    ds. 27: 10.00 h a 20.00 h
    dg. 28: 10.00 h a 15.00 h
    Veure tots els horaris
Inici

L'exposició Pregàries de Resistència recorre més de vint-i-cinc anys de pràctica de l'artista Carlos Motta (Bogotà, 1978), sempre marcada pel cos i la dissidència sexual com a territori d'experimentació i contestació política. Hi coexisteixen les seves primeres exploracions d'autoretrat fotogràfic amb les performances i videoinstal·lacions més recents. La mostra indaga en la densitat de la investigació artística de Motta, caracteritzada pel rigor implacable davant de l'arxiu i per interrogar les seves violències, silenciaments i desitjos. L'obra de Motta atempta contra la imposició de les epistemologies eurocèntriques, des de la conquesta i el període colonial a Amèrica fins a les seves propagacions en el present, tenint en compte el llegat de la religió com a vehicle perpetrador i pertorbador de colonialitat. 

La trajectòria artística de Motta va començar quan ell era molt jove, a finals dels anys noranta, poc abans que emigrés i s'establís a Nova York. La mostra presta una atenció especial al compromís de l'artista amb les històries polítiques i els moviments socials –i, més específicament, amb la política de la sexualitat i el gènere, així com amb l'anomenada crisi del VIH o sida– i les seves derives contemporànies sobre la fragilitat dels cossos. La noció de cos col·lectiu i l'atenció de l'artista a la política de la cura és fonamental en la representació, tant de manera individual o autorepresentacional com en les diverses formes de col·laboració que l'artista estipula en els seus projectes al llarg dels anys. 

Les obres de Motta proposen relats alternatius a les narratives hegemòniques de la història, la religió i la democràcia. El seu treball i les seves col·laboracions artístiques materialitzen el potencial de rectificació social a través de la reescriptura de la història i erosionen les narratives oficials de la història colonial, les dictadures militars i el neofeixisme i les seves violències, en una peregrinació sempre blasfema, corporal i política. 

*La entrada és de pagament excepte el dia 24 durant les Festes de la Mercè.

Anar al final del mapa

Llista de punts que es mostren al mapa

    Anar al principi del mapa
    • Plaça dels Àngels, 1
    • Ciutat Vella
    • el Raval
    • 08001 Barcelona

    Programació per franja horària en aquest espai

    21 de setembre permanent

    Exposició 'Coco Fusco. He après a nedar en sec'

    Museu d'Art Contemporani de Barcelona
    DG. 21 · 10.00 h a 15.00 h

    Exposició 'Espiral del temps – Plaça dels Àngels – MACBA'

    Museu d'Art Contemporani de Barcelona
    DG. 21 · 10.00 h a 15.00 h