Concert "Liraz: Roya"
-
Passeig de Picasso, 21
-
1h 15m

Escenari Terra i gust del Passeig dels Til·lers
Roya
Liraz
Israel
Electro - pop, música persa
Liraz, cantant i compositora que fusiona la música israeliana moderna amb el sabor ètnic de les seves arrels perses, presenta a la Mercè Roya, un disc gravat en secret a Istanbul amb la seva banda de Tel Aviv i músics iranians que van desafiar la severitat del règim de Teheran. Un portal màgic que ens condueix a un lloc de pau, alegria i llibertat.
Roya (fantasia, en farsi) és la suma de present i passat, de ritmes moderns i tradicionals. És somni i misteri. Himnes, balades amoroses, brillants melodies de ball de l’Orient Mitjà... Una col·lecció de temes que Liraz interpreta acompanyada del seu grup (tres dones, tres homes), però també del violí, la viola i el llaüt iranià de músics anònims, furtius, que no van dubtar a viatjar de Teheran a Istanbul de manera encoberta per treballar amb ella. Col·laboracions clandestines que van començar a les ombres, però que van sorgir dels altaveus en una barreja d’instruments perses tradicionals, juntament amb ritmes de club i melodies de crida a l’acció. Música que trenca murs.
Electro-pop, electro-dance, pop retro... són algunes de les etiquetes que intenten sense èxit encasellar la música d’una artista inclassificable.
Durada: 75 minuts.
- Passeig de Picasso, 21
- Ciutat Vella
- Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
- 08003 Barcelona