Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Notícies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut
Logo de l'Ajuntament de Barcelona
Instruccions de navegació del menú

Instruccions per als usuaris del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor verticals en el primer nivell del menú.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el segon nivell.
  • Navegueu pel segon nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.

Nadal

Instruccions de navegació del menú

Instruccions per als usuaris del lector de pantalla i del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor horitzontals en el primer nivell del menú.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.
  • Activitats
  • Festival de Nadal
  • Llums
  • Nadal als districtes
  • Cap d'any
  • Reis
  • Informació pràctica
  • Comerços i mercats
  • Llibres
  • Tradicions
  • Receptes
  • Inici
  • Activitats
  • Festival de Nadal
  • Llums
  • Nadal als districtes
  • Cap d'any
  • Reis
  • Informació pràctica
  • Comerços i mercats
  • Llibres
  • Tradicions
  • Receptes
  1. Inici
  2. / Reis

Cavalcada de Reis 2026

Consulta, en aquesta pàgina, el recorregut de la Cavalcada, i segueix el moviment dels Reis en temps real.

Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Diapositiva 1 de 10

Informació pràctica

Lloc:

diversos carrers del centre de Barcelona

Quan:

5 de gener de 2026

Horari:

Arribada dels Reis d’Orient al Portal de la Pau
A les 16.30 h

Cavalcada de Reis 
A partir de les 18.00 h

No es preveuen aforaments limitats.

  • Carta als reis
  • Afectacions de la mobilitat

Barcelona està preparada per rebre la màgia de Ses Majestats i el seu seguici!

Arribada dels Reis d’Orient al Portal de la Pau

Melcior, Gaspar i Baltasar arribaran a la plaça del Portal de la Pau a les 16.30 hores. L’encarregat de rebre’ls serà l’alcalde, Jaume Collboni. Els donarà, el pa i la sal, símbol d’hospitalitat, i la clau màgica que obre les portes de totes les cases.

Cavalcada de Reis

Més tard, a les 18.00 hores, començarà la Cavalcada amb el mateix recorregut d’altres anys. Escenògrafs, coreògrafs, músics, ballarins i artistes de tota la ciutat han posat fil a l’agulla per crear una cavalcada espectacular que fa servir les tecnologies més noves i converteix una desfilada en un aparador de la creativitat i del talent local.

Una benvinguda màgica: estels, cartes i xumets

Tot començarà amb una benvinguda a càrrec dels Brincadeira, acompanyats d’un nou seguici amb banderes. Vestits amb llums activades pel so, quan toquen, la música… es fa visible! I després d’aquesta benvinguda màgica, la carrossa de la patge Estel, acompanyada del seu seguici, una multitud d'estels que interpreten una coreografia inspirada en la música de les esferes.

Des de la carrossa de Correus els carters reials recolliran les cartes dels nens i nenes. Enguany s’estrenen cinc bicicletes i bústies, obra de l’escenògraf Carles Berga. Dos parells de cames arrossegaran, tot pedalant, una gran bústia creada per José Menchero. La Isabel Joaniquet s’ha encarregat de renovar elements del vestuari dels carters reials. De la coreografia, en són responsables els Brodas Bros.

Al nou bloc Xumets, en Gregori, el patge de la ciutat, i el seu seguici dels Xumets estaran acompanyats dels Xanquers de l’Ateneu Popular 9 Barris, que ballaran la música composta per Xavi Oró.

La màgia de les joguines arriba amb Melcior

Després, desfilarà el seguici del rei Melcior, acompanyat dels patges, els estendards i els ballarins del Centre de Dansa de Catalunya (CDC), responsables de la coreografia.

Entre les novetats d’enguany, una nova carrossa de joguines de l’escenògraf Ramón de los Heros. Té la forma d’un trenet de colors que transporta les joguines per a la canalla. Veureu tot de ballarins i ballarines que, amb una coreografia de Som-Hi Dansa, interactuen amb els elements mòbils de la carrossa.

El rei Gaspar i els somnis que arriben pedalant

A continuació, la carrossa del rei Gaspar recrearà el misteri i el mite dels seus orígens. Aquest rei i els nous estendards, dissenyats per Marc Salicrú, us proposen un viatge visual en el qual les ballarines, l’equip coreogràfic de la Cavalcada de Reis i el vestuari recrearan l’essència d’Orient. 

Les bicicletes estan presents en els somnis de molts nens, d’aquí que, acompanyant el rei Gaspar, un nou seguici us parli de somnis que arriben pedalant. Es tracta de Barcelona i el Tour, un bon tàndem, creació i idea de Barbarana Pons, amb escenografia de Ramon de los Heros, coordinació de Skate i dramatúrgia de Montse Ginesta. Bernardo Rojas signa la música que sentireu, que incorpora una dansa de bicicletes de l’equip coreogràfic de la Cavalcada i l’escola XL BMX.

Baltasar i la música del continent dels ritmes

La cultura africana inspira la nova carrossa doble del rei Baltasar, en la qual sonaran tot d’instruments de les cultures del continent africà. Amb un djembé gegant a bord, escamparà la música d’una DJ, el ritme dels percussionistes i la dansa pels carrers de Barcelona. De la música i la festa s’encarreguen la família Tambedou. Tot és una col·laboració de Roseland Musical amb la companyia senegalesa Kay Feech, liderada per Anna Mbengue. 

Entre el seguici que acompanya Baltasar i la seva nova carrossa, uns grans titelles de tres metres d’alçada amb forma d’animals que són obra de Hoekwil Roger Titley, mundialment reconegut per les seves criatures gegants.

Un final de cavalcada espectacular amb ball de caramels

Les últimes carrosses porten carbó i caramels per a tothom. Pareu-hi atenció, que la música en directe és cosa de Guillem Albà i està basada en la versió original del compositor José Manuel Pagán. La direcció coreogràfica és d’Irene Pallarés i el seguici ballat de caramels amb el patge Omar té una nova música d’Arturo Calvo.

Mostra'n més

Això és un espectacle que combina la tradició i la tecnologia més nova amb els talents coreogràfics i de les arts de carrer de la ciutat. Ramon de los Heros, José Menchero i Carles Berga han creat, enguany, elements escenogràfics nous, i artistes internacionals aporten la seva visió de la festa a una cavalcada que inclou composicions musicals pròpies d’artistes locals acompanyant els seguicis.

Petits i grans esteu convidats a gaudir d’un moment màgic en què tornareu a ser, si no ho sou ja, un nen o una nena. Aquí hi ha carbó i caramels per a tothom!

Tanca

RECORREGUT 2026

El seguici reial es posarà en marxa a les 18.00 hores per fer un recorregut des de l’avinguda del Marquès de l’Argentera (amb passeig de la Circumval·lació) fins a la Font Màgica de Montjuïc, amb l’horari previst següent:

  • 18.00 h. Sortida des del parc de la Ciutadella
  • 18.35 h. Pg. Colom amb via Laietana
  • 18.55 h. Monument a Colom
  • 19.10 h. Portal de Santa Madrona
  • 19.30 h. Av. Paral·lel amb rda. Sant Pau
  • 19.45 h. Mercat de Sant Antoni
  • 20.10 h. Sepúlveda amb Comte Borrell
  • 20.30 h. Sepúlveda amb Entença
  • 20.50 h. Av. Reina Maria Cristina
  • 21.10 h. Av. Francesc Ferrer i Guàrdia

No s’hi preveuen aforaments limitats.

Hi haurà espais reservats per a persones amb discapacitat o diversitat funcional amb targeta acreditativa.

BCN FESTES!
    • Recordeu que enguany la Cavalcada repeteix el recorregut de l’any passat.
    • Abans d'anar-hi estigueu atents a les informacions oficials que emetin les autoritats sobre l'esdeveniment i el recorregut, així com les condicions meteorològiques.
    • Tingueu en compte que el calçat que porteu us protegeixi bé els peus per evitar lesions: és una de les zones més vulnerables en actes massius.
    • Si el fred és intens, recordeu de portar barret i utilitzar bufanda o mocador per no respirar directament l'aire fred als pulmons. També és important que, en general, porteu roba còmoda i adequada a la meteorologia per evitar problemes amb el pas de les hores.
    • Tingueu localitzades les sortides d'emergència o les vies d'evacuació i estigueu atents a les indicacions del personal de seguretat.
    • No empenyeu mai per accedir a una zona, perquè podeu provocar una caiguda o una allau: si la zona està saturada o molt plena busqueu un altre punt on situar-vos.
    • Si voleu accedir als espais reservats per a persones amb discapacitat o diversitat funcional, recordeu anar-hi amb el temps suficient per incorporar-vos-hi sense dificultats, i no us oblideu de portar la targeta acreditativa. Per limitacions de l’espai, les persones amb cadira de rodes podran anar acompanyades d’una o dues persones com a màxim. 
      Les tres zones habilitades són el pla de Palau (costat mar), la cantonada de la plaça de les Drassanes amb l’avinguda del Paral·lel, el Mercat de Sant Antoni (c. Manso amb c. Comte d’Urgell) i la plaça d’Espanya (L3 - costat Paral·lel). També hi haurà un espai reservat al Portal de la Pau per a l’arribada de Ses Majestats.
    • Consulta la guia cognitivament accessible per a persones amb trastorn de l'espectre autista.
    • Si aneu acompanyat o en grup, acordeu un punt de referència fora de la zona on s'acumuli el públic per tornar-vos-hi a reunir en cas que us separeu o us perdeu.
    • Si aneu amb infants, agafeu-los de la mà. Expliqueu-los quins són els riscos, què no poden fer i com han d'actuar si es perden.
    • No deixeu que els menors pugin a cap objecte per veure-hi millor: és preferible que els pugeu a coll, si cal.
    • Si trobeu un menor perdut, acompanyeu-lo immediatament a la policia o als equips de seguretat.
    • Porteu la documentació a sobre. En el cas dels infants, la gent gran i les persones amb discapacitat intel·lectual amb necessitat de suport d'una tercera persona, prepareu una fitxa amb les seves dades i un telèfon de contacte, i feu que la portin en un lloc visible per si es perden.
    • Estigueu pendent de la gent gran i de les persones amb necessitats especials.
    • Als carrers d'accés a l'acte, no us atureu al mig, perquè són les vies d'accés dels serveis d'emergència i d'evacuació en cas necessari.
    • Si teniu la sensació d'estar atrapats o sense sortida possible, busqueu una ubicació alternativa on pugueu localitzar una via d'evacuació. Mantingueu la calma en tot moment.
    • No pugeu a les baranes, reixes, contenidors o altres elements inestables perquè poden ser perillosos i provocar un accident.
    • Seguiu sempre les instruccions del personal de seguretat.
    • Recordeu que els riscos principals són el pas de les carrosses i tenir un accident per enfilar-se en algun objecte, com ara contenidors, semàfors, senyals... No ho feu mai.
    • Actueu sempre amb sentit comú: durant la celebració no us poseu en risc ni exposeu els vostres fills a un possible accident.
    • Quedeu-vos sempre darrere les tanques o la senyalització de seguretat del pas de carrosses.
    • No parleu ni feu senyals que puguin distreure el personal de seguretat, ni els acompanyants a peu de les carrosses, ni els seus conductors, tret que es tracti d'un accident o d'una emergència.
    • No us acosteu mai a les carrosses, ni intenteu pujar-hi.
    • No baixeu mai a la via per agafar caramels que quedin en el pas de carrosses, us podeu exposar al pas de les carrosses següents.
    • No travesseu pel mig de les carrosses ni us hi acosteu quan estiguin aturades o fent càrrega de combustible.
    • No llanceu caramels al personal de seguretat, a les persones de les carrosses ni a la gent que està mirant la cavalcada.
    • Una vegada hagi acabat l'esdeveniment, abandoneu el lloc de manera ordenada, respectant l'ordre de sortida i seguint les indicacions dels serveis de seguretat.
    • En cas de detectar alguna incidència, informeu-ne immediatament el personal de seguretat i, si cal, truqueu al 112.
    • Mantingueu la calma i estigueu atents a les indicacions dels serveis d'emergència.
    • Tingueu molta cura dels menors i de les persones amb discapacitat.
    • Dirigiu-vos fora de l'acte pels llocs indicats o pels carrers més propers sense aturar-te.
    • En cap cas no torneu enrere.
    • Eviteu cridar, córrer o empènyer els altres, ja que podríeu provocar situacions molt perilloses per la gran quantitat de persones que hi haurà concentrades.
    • Una vegada estigueu en una zona segura, si no trobeu alguna persona informeu-ne els serveis d'emergència.
    • En cas d'emergència, si truqueu al 112 des d'un telèfon mòbil i no fa senyal, pot ser que les línies estiguin saturades: busqueu un telèfon fix per fer la trucada.

Informació pràctica

Lloc:

diversos carrers del centre de Barcelona

Quan:

5 de gener de 2026

Horari:

Arribada dels Reis d’Orient al Portal de la Pau
A les 16.30 h

Cavalcada de Reis 
A partir de les 18.00 h

No es preveuen aforaments limitats.

  • Carta als reis
  • Afectacions de la mobilitat

Els patges

  • Patge Gregori
    Patge Gregori

    Sap tot el que passa a l’entorn de Ses Majestats, amb qui sempre està en contacte. És un patge bonhomiós i resolutiu que vetlla perquè tot rutlli a la perfecció el dia de la cavalcada.

  • Patge Estel

    Controla les ventades, nevades i onades perquè els Reis arribin a la ciutat. És una patge lluminosa i amable que s’encarrega que els infants no demanin joguines bèl•liques ni sexistes.

  • Patge Omar
    Patge Omar

    Tria, embala i transporta les joguines més adients per a cada infant. És un patge belluguet, responsable i atrafegat que s’encarrega que els paquets arribin a tots els seus destinataris en bon estat.

  • Patges carters
    Patges carters

    A peu, en bicicleta o a sobre d’una carrossa. S’encarreguen de recollir les cartes i entregar-les als Reis perquè Ses Majestats coneguin els desitjos dels infants i puguin fer-los realitat durant la nit més màgica.

Cançons de Nadal

  • Cançó de l'estel

    L’estel que il·lumina el camí dels Reis des del cel ens canta una cançó ben dolça.

    Lletra de la cançó

  • Cançó dels carters

    Canteu amb els carters que recullen les cartes plenes d’il·lusió per als Reis.

    Lletra de la cançó

  • Cançó del carbó

    Carbó! Carbó! Una cançó per als nens i nenes que no s’han portat bé.

    Lletra de la cançó

  • Seccions principals

    • Activitats
    • Festival de Nadal
    • Llums
    • Nadal als districtes
    • Reis
  • Contacte

    Formulari de contacte

  • Butlletins

    • Les novetats, directament a la vostra bústia de correu

    • Subscriu-t’hi
  • Segueix-nos a:

    • Altres
Logo de l'Ajuntament de Barcelona
  • Mapa web
  • Accessibilitat
  • Avís Legal