El Pavelló Mies van der Rohe - Institut Municipal Fundació Mies van der Rohe
Avinguda de Francesc Ferrer i Guàrdia, 7
El Pavelló Mies van der Rohe, fidel a la seva filosofia de senzillesa i minimalisme, ocupa un lloc petit i discret dins l’enormitat del parc de Montjuïc, però la seva importància artística i arquitectònica tenen un abast mundial. La seva fundació es dedica a promoure l’obra de l’artista, així com el debat sobre l’arquitectura a la ciutat.
Una fita arquitectònica
També conegut com el Pavelló Alemany ,el Pavelló Mies van der Rohe, que s’amaga en un raconet del parc de Montjuïc ,és una construcció cèlebre i una fita arquitectònica de les primeres avantguardes dels anys vint.
L’arquitecte Mies van der Rohe, que va ser també director de la Bauhaus, va construir aquest edifici per representar Alemanya en l’Exposició Internacional de Barcelona de l’any 1929. Conegut com el pare de l’arquitectura moderna, Van der Rohe va projectar en aquest edifici les bases de la seva filosofia: simetria perfecta, espais diàfans, claredat, senzillesa i minimalisme. Així és com es volia mostrar l’Alemanya de la República de Weimar després de la Primera Guerra Mundial, i aquest edifici es va construir com a símbol de tot això.
Disseny fidel
El pavelló va ser retirat el 1930, i el 1989 es va decidir reconstruir-lo a causa de la seva importància per al disseny i l’arquitectura moderns. Els marbres exòtics utilitzats, verd dels Alps, travertí romà, verd antic de Grècia i ònix daurat de l’Atles, també es van aplicar en la seva reconstrucció, així com l’escultura de George Kolbe col·locada estratègicament al costat de l’estany i jugant amb els llums i els reflexos de l’aigua.
Actualment convertit en una fundació, l’edifici està obert al públic i es dedica principalment a difondre l’obra de l’arquitecte a promoure el debat sobre l’arquitectura i l’art modern i contemporani.
Patrimoni cultural
-
Sants-Montjuïc
el Poble-sec
-
- Telèfon
- Tel.: 932151011
-
- Web
- http://miesbcn.com/ca
-
- E-mail
- pavello@miesbcn.com
-
- Titularitat
- Centre públic
- Adreça:
- Avinguda de Francesc Ferrer i Guàrdia, 7
- Districte:
- Sants-Montjuïc
- Barri:
- el Poble-sec
- Població:
- Barcelona
Horaris
| Periode | Dies | Hores | Preus |
|---|---|---|---|
| De l'1 març al 31 octubre | Cada dia excepte Setembre: 12 setembre, 15 setembre, 16 setembre, 17 setembre, 19 setembre, 25 setembre i 30 setembre Octubre 3 octubre, 6 octubre, 7 octubre, 9 octubre i 23 octubre |
de 10:00 h a 20:00 h | Entrada general: 9 € . Reduïda: 5 € -estudiants -persones a l'atur -targeta rosa reduïda -targeta família nombrosa . Grups: 7 € per persona (mínim 15 persones i amb reserva prèvia obligatòria) . 25 % descomptes -tiquet bus turístic -targeta Bcn Card -tiquet Barcelona City Tour -arquitectes col·legiats al COAC -membres Docomomo internacional . Gratuïta: -primer diumenge de mes -menors de 16 anys -carnet de l'ICOM -guies turístics professionals i periodistes exercint la professió -Passi Metropolità d'Acompanyant d'un Discapacitat -professors d'ensenyament reglat amb grup d'alumnes -carnet Associació Museòlegs de Catalunya -targeta rosa gratuïta -estudiants de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de centres educatius catalans en visita concertada en horari lectiu -titulars de la targeta acreditativa de discapacitat de la Generalitat de Catalunya (en cas de barem de tercera persona reconegut, l’acompanyant també entra gratuïtament) -9 de febrer (Santa Eulàlia) -23 d'abril (Sant Jordi) -24 de setembre (La Mercè) Visita especialitzada d'arquitectura: 115 €. Servei de visita guiada privativa per un màxim de 25 persones i amb reserva prèvia obligatòria. |
La Nit dels Museus 2025: 18 de maig |
de 19.00 h a 01.00 h | Entrada Gratuïta |
|
| De l'1 novembre al 28 febrer | Cada dia | de 10:00 h a 18:00 h | Entrada general: 9 € . Reduïda: 5 € -estudiants -persones a l'atur -targeta rosa reduïda -targeta família nombrosa . Grups: 7 € per persona (mínim 15 persones i amb reserva prèvia obligatòria) . 25 % descomptes -tiquet bus turístic -targeta Bcn Card -tiquet Barcelona City Tour -arquitectes col·legiats al COAC -membres Docomomo internacional . Gratuïta: -primer diumenge de mes -menors de 16 anys -carnet de l'ICOM -guies turístics professionals i periodistes exercint la professió -Passi Metropolità d'Acompanyant d'un Discapacitat -professors d'ensenyament reglat amb grup d'alumnes -carnet Associació Museòlegs de Catalunya -targeta rosa gratuïta -estudiants de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de centres educatius catalans en visita concertada en horari lectiu -titulars de la targeta acreditativa de discapacitat de la Generalitat de Catalunya (en cas de barem de tercera persona reconegut, l’acompanyant també entra gratuïtament) -9 de febrer (Santa Eulàlia) -23 d'abril (Sant Jordi) -24 de setembre (La Mercè) Visita especialitzada d'arquitectura: 115 €. Servei de visita guiada privativa per un màxim de 25 persones i amb reserva prèvia obligatòria. |
Construït per a l'Exposició Universal de Barcelona de 1929, un cop acabada la mostra es va desmuntar. Posteriorment, l'any 1983, va ser reconstruït en el mateix emplaçament seguint el projecte original de l'arquitecte Ludwig Mies van der Rohe i es va inaugurar l'any 1986.
Esdeveniments
-
Visites al Pavelló Mies Van Der Rohe
Acte permanent
Si vols fer una esmena sobre aquesta activitat...
FES-NOS-LA SABER