Platja de la Nova Icària

Platja de la Nova Icària

Estat actual de la platja
Ocupació baixaOcupació baixa
Bandera verdaBandera verdaPermès banyar-se
Qualitat de l'aiguaBona
MedusesNo
Estat del marBo

Última actualització: 08/06/2023 11:20 - SMC Ports de l'Estat

Platja de la Nova Icària des del Port Olímpic
Vista aèria de la platja i el parc de la Nova Icària
Vista genèrica de la platja de la Nova Icària
Districte:
Sant Martí
Longitud:
415m
Amplada mitjana:
81m
Límits:
Des del Port Olímpic fins a l'espigó del Bogatell

Com s'hi va

Platja sense fum
  • Aparcament adaptat
  • Aparcament per a bicicletes

Té uns 415 metres de llargada i és una de les platges situades al centre del litoral de la ciutat.

La platja de la Nova Icària, juntament amb la del Bogatell, és la que registra un temps d'estada més llarg per part dels usuaris, possiblement perquè és considerada una de les més tranquil·les de la ciutat.

Aquesta és una de les platges de Barcelona amb una major diversitat d'equipaments destinats a fer activitats, ja que disposa d'una àrea de jocs i una taula de ping-pong tocant a l'espigó de Bogatell, i dos camps de vòlei propers al Port Olímpic.

A la platja de la Nova Icària hi oneja enguany la bandera Ecoplayas com a reconeixement a la seva qualitat i serveis.

Àrea per a persones amb discapacitat

La platja de la Nova Icària compta amb una àrea per a persones amb discapacitat que disposa de servei de suport al bany o bany assistit. Aquest servei s'adreça a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda i té l'objectiu de facilitar-los l'entrada i la sortida de l'aigua per tal que puguin gaudir d'un temps de bany, fent ús, si cal, d'una cadira amfíbia.

 

Llegir més

Aquesta àrea per a persones amb discapacitat compta amb passeres de fusta que arriben el més a prop possible de l’aigua (si bé, en cap cas arribarà a tocar-la ja que els corrents podrien desprendre el mòdul), un vestuari adaptat, una dutxa propera amb cadira i una grua elevadora. Tot plegat permet que qui ho necessiti pugui arribar fàcilment fins a l'aigua amb la col·laboració de voluntaris, que ajuden els usuaris, juntament amb les persones que els acompanyen, a passar de la cadira de rodes a la cadira amfíbia i a utilitzar, si cal, una grua elevadora. D'aquesta manera els voluntaris donen suport en el moment d'apropar-se, entrar i sortir de l'aigua, i també acompanyen els usuaris d'aquest servei mentre es banyen.

El servei de bany assistit, operatiu a partir de l'1 de juny, es realitza els caps de setmana i festius del mes de juny i de la segona quinzena de setembre, i diàriament els mesos de juliol, agost i la primera quinzena de setembre, d'11 a 14h i de 16 a 19h.

Aquests serveis només estan operatius amb senyalització de bandera verda de l'estat de la mar.

Equipaments

  • Abalisament d'espigons i de zones de bany
  • Àrea de jocs infantils
  • Àrea per a persones amb discapacitat amb servei de suport al bany
  • Camps de vòlei
  • Consigna
  • Dutxes (adaptades)
  • Fonts públiques
  • Lavabos públics (adaptats)
  • Megafonia
  • Papereres de rebuig i d'envasos
  • Torres de vigilància

Punts d’atenció i informació

  • Guàrdia Urbana
  • Punt d'informació
  • Salvament i socorrisme

Serveis

  • Barcelona WiFi
  • Lloguer de gandules
  • Lloguer de para-sols
  • Quioscs de begudes i gelats