Anar al contingut principal
Barcelona cultura

Notícies

Més de 132.000 persones gaudeixen del Grec més popular i emocionant

dv. 28/07/2023 | 12:45 H

El Grec Festival de Barcelona tanca aquesta edició amb xifres d’espectadors i espectadores més elevades que les d’anys anteriors i certifica l’èxit de les propostes gratuïtes obertes a tota la ciutadania d’una tria d’escenaris que ha convertit en espais teatrals els recintes més diversos, i d’unes propostes plenes d’emoció amb els cors de veus com a protagonistes que han esquitxat tot el mes de juliol. 

Francesc Casadesús, director del Festival, i Xavier Marcé, Comissionat de Cultura i Indústries Creatives, han fet balanç d’aquesta edició del Festival de Barcelona, que ha transcorregut sense grans incidències, tret de la pluja que va obligar a suspendre el final de la funció de l’espectacle inaugural The Pulse, dels australians Gravity and Other Myths, i l’estrena de l’espectacle de Sasha Waltz.

Del total de 132.432 espectadors i espectadores (70 % d’ocupació), 46.579 (90 % d’ocupació) han estat per als espectacles del Grec Festival, i els altres 66.925 (61 % d’ocupació), per a les propostes del Grec Ciutat. Al conjunt s’afegeixen les 18.928 persones que han participat enguany en les activitats programades.

El caràcter popular d’aquesta edició s’ha fet evident en espectacles gratuïts que han atret la ciutadania, entre els quals Les traceurs, de Rachid Ouramdane, amb el funambulista Nathan Paulin, que va tenir durant una estona la ciutat amb l’ai al cor mentre passejava pel cel entre dos edificis; en les propostes gratuïtes de caràcter familiar que s’han vist a la plaça de Margarida Xirgu, o en la implicació de museus, institucions culturals i fàbriques de creació barcelonines.

Màgia i emoció

Entre els encerts del Festival, unes experiències escèniques diferents que s’han desenvolupat en espais poc habituals de la ciutat, escenaris que normalment no ho són (des del Dipòsit del rei Martí fins al recinte modernista de l'Hospital de Sant Pau) i que han acollit uns espectacles sovint poc convencionals que aprofitaven totes les possibilitats i tota la màgia dels espais on es desenvolupaven: des del Rèquiem de la Llum de Marina Mascarell i l’Orfeó Català, fins a l’antiga presó Model, on es va veure Jo Travesti, de Roberto G. Alonso i Josep Maria Miró.

Aquest últim espectacle és un dels molts que van exhaurir entrades en aquesta edició del Festival. En conjunt, l’ocupació dels espectacles ha estat del 70 % (74 % en els escenaris singulars), però en recintes com el Teatre Grec aquesta ocupació ha arribat al 93 % i, pel que fa als espectacles de circ nacionals i internacionals, l’ocupació ha estat del 95 %.

Els espectacles que incorporaven en la proposta escènica la participació d’un cor de veus (una setzena en total), molts dels quals han tingut la implicació dels cors del Palau de la Música, han estat tot un èxit, com es va veure en les representacions de l’espectacle inaugural (l’esmentat The Pulse), el Rèquiem de la llum o bé David Lang: prisoner of the State, entre altres.

El Grec, però, no només són espectacles, sinó també activitats adreçades als espectadors i les espectadores o als programadors i les programadores amb la intenció de formar els públics, en el primer cas, i d’estrènyer relacions entre la comunitat escènica internacional i promoure els espectacles creats a Catalunya, en el segon. Ens referim al Grec_Pro, una trobada professional del Grec que en aquesta edició ha tingut més de 250 inscrits i que afavorirà la programació d’espectacles locals en escenaris de l’estranger.

L’edició d’enguany del Grec ha continuat donant suport a, a més, la creació local, amb fórmules com les coproduccions, els premis, les lectures dramatitzades, el projecte Creació i Museus o bé el concurs Riiing, que ofereix suport a l’escena del teatre musical.

Comparteix aquest contingut

Compra d'entrades