Pas endavant per a la urbanització dels entorns de l’estació de Sant Andreu Comtal

La reurbanització dels entorns de l’estació de Rodalies és una de les intervencions que es duran a terme aquesta primavera per millorar l’espai públic del districte, amb una inversió total de nou milions d’euros.

Render del nou plantejament d'urbanització de l'entorn de la nova estació Sant Andreu Comtal
15/03/2022 - 17:21 h - Urbanisme i infraestructures Ajuntament de Barcelona

Aquestes actuacions tenen l’objectiu d’impulsar la mobilitat sostenible, tot incrementant l’espai per als vianants, millorant la connectivitat i fomentant el transport públic, en la línia de les transformacions urbanes que s’estan desplegant a la ciutat.

Per fer el nou plantejament per reordenar l’àmbit de l’estació de Sant Andreu Comtal s’ha aprovat una modificació del Pla general metropolità (MPGM) per integrar l’estació en el futur parc lineal, previst sobre la llosa ferroviària de la Sagrera. Amb aquest nou plantejament es guanyaran 3.600 metres quadrats de verd, que també permetran que el veïnat de Sant Andreu i els usuaris de l’estació es desplacin a peu amb més comoditat. Està previst que les obres de reurbanització dels entorns de Sant Andreu Comtal comencin al maig.

Pel que fa a l’edifici, l’execució de l’obra civil de la nova estació ja està en marxa i es preveu que pugui entrar en servei el segon semestre del 2022. Consta de 696 metres quadrats de superfície i s’urbanitzen 4.063 metres quadrats dels entorns. Per accedir a les andanes, d’entre 7 i 10 metres d’amplada, s’habilitaran dos ascensors, dues escales fixes i dues escales mecàniques.

Una altra intervenció prevista al districte de Sant Andreu és la urbanització del sector Colorantes-Renfe, que començarà a l’abril. Consistirà a incrementar l’altura d’aquest terreny per situar-lo a la mateixa altura que els carrers del voltant i millorar així la connectivitat de la zona.

Al mes de maig començarà la creació d’un pas adaptat per a vianants per accedir al triangle ferroviari des del carrer de Josep Soldevila, i es desmuntarà la passarel·la metàl·lica existent.

Finalment, a l’àmbit de Sant Andreu Sud – La Sagrera Sud es preveu la urbanització d’un nou carril bici d’1,7 quilòmetres, que tindrà continuïtat amb el que s’acaba d’executar a Berenguer de Palou, entre Josep Estivill i Ferran Turné. Aquest carril bici connectarà els barris de Sant Andreu i la Sagrera amb Sant Martí i la trama de l’Eixample gràcies al nou carril bici del carrer de Mallorca, també previst per a aquesta tardor.