A la ZBE, menys fums

L’1 d'abril acaben les moratòries per a furgonetes (N1), que ja no podran circular per la zona de baixes emissions sense distintiu ambiental o autorització. Recordem que durant aquest temps s’han posat en marxa un seguit d’ajudes i subvencions per a la compra de vehicles de baixes emissions destinats al transport i distribució urbana de mercaderies. La contaminació no es veu, però es respira. 

Aprovació inicial del Pla de Mobilitat Urbana 2024

El pla concreta un total de 60 línies d’actuació i més de 300 mesures per assolir una mobilitat més sostenible, segura i saludable, i es fixa l’objectiu que el 2024 un 81,52% dels desplaçaments es facin a peu, amb transport públic o amb bicicleta.

Nova ordenació viària a la Gran Via i a la Diagonal

Els laterals de la gran via de les Corts Catalanes i de l'avinguda Diagonal tindran nova senyalització que ajudaran a pacificar el trànsit: en el creuament amb algunes vies d'alta connectivitat s'obligarà a girar a la dreta, excepte per a bicicletes i taxis. L'accés en aquests trams, tanmateix, està assegurat.

Les motos, a la calçada i aparcaments subterranis

Les motos i els ciclomotors s’han d'estacionar preferiblement a les places habilitades a la calçada i als aparcaments subterranis. Alliberem l'espai a les voreres per tal preservar la seguretat dels vianants i el pas de persones amb mobilitat reduïda.

Pacte per la mobilitat laboral a Barcelona

Una iniciativa municipal per aconseguir un model de mobilitat obligada més sostenible i eficient a Barcelona i l’àrea metropolitana. Una aliança amb les organitzacions i empreses socials i econòmiques de la ciutat, així com amb tots els operadors de l’ecosistema de la mobilitat.

Una ciutat a 30 quilòmetres per hora

Es limita a 30 km/h la velocitat de 112 km de vies de la ciutat. La mesura ja afecta l’eix del carrer de la Creu Coberta - carrer de Sants i s’aplicarà a tota la xarxa secundària. L’objectiu és reduir l’accidentalitat i la gravetat de les lesions i aconseguir un espai públic més amable. Amb el nou decret municipal, el límit de velocitat del 68% de les vies de la ciutat serà de 30 km/h.

Obrim Carrers

Des del cap de setmana 17 i 18 d'octubre, l'Obrim Carrers ha tornat els caps de setmana a Gran de Gràcia i l'eix Creu Coberta - carrer de Sants!

Protegim les escoles

Fins al 2023, l'Ajuntament actuarà en uns dos-cents centres educatius per transformar l'entorn de l'escola, posant al centre la seguretat i el benestar dels nens i nenes. El programa s'estendrà a poc a poc a totes les escoles de Barcelona.

Amb moto, 0 riscos

El 63% de les víctimes mortals en accidents de trànsit durant el 2019, 14 de 22, van ser motoristes. Per reforçar la sensibilització dels usuaris i usuàries de moto, s’engega ara una campanya, iniciativa del consistori, el RACC i onze operadors de motos multiusuari per promoure bones pràctiques de seguretat viària.

Camina o pedaleja

Adaptem la ciutat reivindicant el vianant, la bicicleta i el transport públic com a centre de la mobilitat. Espais pacificats al trànsit, espais segurs, amb menys contaminació, amb una xarxa connectada i, sobretot, en una ciutat saludable per a tothom. Informa’t de com ho estem preparant tot. 

Actualitat

Finalitzen les obres de les escales mecàniques de la Baixada de la Glòria

21/04/2021 - 11:34

L’escala intermèdia de la Baixada de la Glòria, entre els carrers de Verdi i Sostres, ja està en ple funcionament.

Via Laietana, Barcelona, obres, desconfinament, mobilitat, covid-19, voreres

Noves afectacions a la mobilitat la segona quinzena d'abril per obres

16/04/2021 - 15:49

Obres. A causa dels treballs d'execució del tram del nou col·lector de la Diagonal al creuament amb el carrer Bailèn, caldrà desviar el trànsit en sentit Besòs i sentit Llobregat del carrer Bailèn a partir de dissabte 17 d'abril.

Sabeu què és el Barcelona Green Deal?

14/04/2021 - 14:23

Economia. El pla econòmic per reactivar la ciutat i fer-la més competitiva, sostenible i equitativa.

Tancat el passadís d'interconnexió L1-L3 a Espanya

13/04/2021 - 10:55

Obres. Les obres de millora de l'accessibilitat a les estacions de metro de la plaça d'Espanya obliguen a fer els transbordaments pel carrer durant quatre mesos.

UNA CIUTAT PER CAMINAR O PEDALEJAR

Adaptem l'espai públic i la mobilitat perquè ens puguem desplaçar per la ciutat més fàcilment i amb més seguretat, sempre amb mitjans de transport sostenibles i saludables, en benefici de tota la ciutadania. Treballem per a la ciutat que volem.

Prioritat els vianants

El vianant és ara més que mai el centre de la mobilitat: a Barcelona s'hi camina i es gaudeix de la ciutat.

Anar a peu és la manera més natural i saludable de desplaçar-nos. Tots som vianants en algun moment. És imprescindible tenir espais pacificats al trànsit, per on les persones ens puguem desplaçar amb seguretat, amb menys contaminació. Espais on retrobar-nos, conversar, jugar o passejar. Espais per gaudir la ciutat.  

Desplaçaments segurs i sostenibles

Una Barcelona dinàmica, connectada i oberta al món on les persones es desplacen amb eficiència i facilitat per tota la ciutat.

Protegint especialment els vianants i afavorint la convivència d’usos. A peu, en bici i amb transport públic. Barcelona construeix una xarxa de mobilitat connectada perquè tothom trobi una manera segura i sostenible de recórrer els carrers.  Una mobilitat equitativa i a l’abast de tothom. Intel·ligent i respectuosa amb l’entorn i les persones.

Ciutat saludable

Barcelona s'adapta per ser el referent d'una mobilitat sostenible i lliure de fums.

La lluita contra el canvi climàtic i la reducció d'emissions amb efecte d’hivernacle és ara més que mai una necessitat. Barcelona aprofita l'oportunitat per treballar per a una ciutat saludable on conviuen el dret a moure'ns i el dret a un futur amb un aire net.

Ciutat pedalable

Carrils bici, corredors ciclistes i carrers 30 són espais on les bicicletes tenen prioritat sobre els vehicles motoritzats.

Obrim espais on la bicicleta esdevé el mitjà de transport prioritari. Ampliem la xarxa de carrils bici i garantim els desplaçaments per la ciutat enllaçant les zones pacificades amb opcions de transport públic, perquè sempre puguis portar la bici amb tu.

Llocs web recomanats

Una ciutat més segura per a tothom

Fem entre tots i totes una ciutat més segura per a tothom. Vagis amb cotxe, moto, bicicleta o a peu, respecteu les normes de circulació i desplaceu-vos amb seguretat.

La xarxa ciclista continua creixent

Podeu consultar el plànol de la xarxa de carrils bici, implantats i en construcció, i vies ciclables de Barcelona (última actualització: setembre 2018)

Rodes, plataformes i patinets elèctrics

Barcelona disposa d'una ordenació per regular els vehicles de mobilitat personal (VMP) i els cicles de més de dues rodes, amb l’objectiu de resoldre problemes de convivència a l’espai públic.

Dades Bàsiques de Mobilitat 2016

En aquest document podeu consultar l'evolució i característiques de la mobilitat a la ciutat de Barcelona durant l'any 2016.

Què és la zona de baixes emissions? S'estableix una àrea de més de 95 km2 (Barcelona i els municipis circumdants a les rondes), on es preveu restringir progressivament la circulació de vehicles contaminants.
Benvinguda a la Marina, L10!

Des del 8 de setembre, la Marina ja té metro! Ja estan en marxa dues de les cinc estacions de la nova L10 Sud: Foc i Foneria.

Estratègia municipal per impulsar la mobilitat elèctrica

Es treballa perincrementar el nombre de vehicles elèctrics dels serveis municipals i del transport públic, així com incentivar-ne l’ús en l’àmbit privat.

Suma't al Pla Clima

El canvi climàtic és una realitat i està ocasionat per l’ésser humà. Ja tenim evidències dels seus impactes i cal actuar per a fer-hi front. Què hi pots fer tu?

Les voreres, per als vianants

Consulteu la normativa d’aparcament de motocicletes i ciclomotors als carrers de Barcelona. Gràcies per aparcar als espais habilitats!