Creix la infraestructura ciclista

Fins al 2023 es preveu la creació de 32,6 km més de carrils bici i la millora d'11,7km dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta.

En marxa tres noves estacions de l'L10 Sud a la Zona Franca

Es tracta de les estacions de Port Comercial/La Factoria, Ecoparc i ZAL/Riu Vell, que han entrat en servei aquest 7 de novembre i tenen una previsió d'un milió de viatges anuals.

Millorem la convivència en els desplaçaments per la ciutat

Als desplaçaments per la ciutat és important reduir les presses, l'estrès, el mal humor. I seguir la normativa! Perquè així guanyem amb seguretat i convivència.

Pla Superilla Barcelona

Barcelona ha emprès una gran transformació de l'espai públic per fer front als grans reptes de futur i situar la vida veïnal al centre.

El transport públic és imprescindible per a la mobilitat del futur

La xarxa de transport públic és una peça clau per a la represa de l’activitat laboral, escolar i econòmica. I és la solució per reduir la contaminació i millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

Una ciutat a 30 quilòmetres per hora

Es limita a 30 km/h la velocitat a totes les vies de la xarxa secundària de la ciutat i a les vies d'un sol carril per sentit. També s'aplica a carrers principals, com l’eix del carrer de la Creu Coberta - carrer de Sants.

Aprovació inicial del Pla de Mobilitat Urbana 2024

El pla concreta mesures per assolir una mobilitat més sostenible, segura i saludable, i es fixa l’objectiu que el 2024 un 81,52% dels desplaçaments es facin a peu, amb transport públic o amb bicicleta.

Les motos, a la calçada i aparcaments subterranis

Les motos i els ciclomotors s’han d'estacionar preferiblement a les places habilitades a la calçada i als aparcaments subterranis. Alliberem l'espai a les voreres.

Actualitat

Dispositiu de seguretat, convivència i mobilitat a la Ciutat de Nadal

03/12/2021 - 12:58

Nadal 2021. Del 4 de desembre al 9 de gener es desplega un dispositiu especial per garantir la mobilitat, la seguretat i la convivència.

Aprovat el Pla Estratègic de TMB horitzó 2025

03/12/2021 - 10:03

Mobilitat i transports. TMB aprova el Pla Estratègic que l’impulsarà com a referent de transport públic sostenible.

Torna el 'Barcelona Christmas Tour'!

03/12/2021 - 08:05

Nadal. Aquest Nadal podeu tornar a recorrer en bus els espais i carrers especialment decorats i il·luminats com la plaça Catalunya, Aragó i Gran Via, que estrenen nou model de llums.

El carrer de Pi i Margall es convertirà en un eix verd

02/12/2021 - 18:40

El projecte tindrà un pressupost de 13,6 milions d’euros, i es preveu que les obres comencin el juny vinent i durin 17 mesos.

UNA CIUTAT PER CAMINAR O PEDALEJAR

Adaptem l'espai públic i la mobilitat perquè ens puguem desplaçar per la ciutat més fàcilment i amb més seguretat, sempre amb mitjans de transport sostenibles i saludables, en benefici de tota la ciutadania. Treballem per a la ciutat que volem.

Prioritat els vianants

El vianant és ara més que mai el centre de la mobilitat: a Barcelona s'hi camina i es gaudeix de la ciutat.

Anar a peu és la manera més natural i saludable de desplaçar-nos. Tots som vianants en algun moment. És imprescindible tenir espais pacificats al trànsit, per on les persones ens puguem desplaçar amb seguretat, amb menys contaminació. Espais on retrobar-nos, conversar, jugar o passejar. Espais per gaudir la ciutat.  

Desplaçaments segurs i sostenibles

Una Barcelona dinàmica, connectada i oberta al món on les persones es desplacen amb eficiència i facilitat per tota la ciutat.

Protegint especialment els vianants i afavorint la convivència d’usos. A peu, en bici i amb transport públic. Barcelona construeix una xarxa de mobilitat connectada perquè tothom trobi una manera segura i sostenible de recórrer els carrers.  Una mobilitat equitativa i a l’abast de tothom. Intel·ligent i respectuosa amb l’entorn i les persones.

Ciutat saludable

Barcelona s'adapta per ser el referent d'una mobilitat sostenible i lliure de fums.

La lluita contra el canvi climàtic i la reducció d'emissions amb efecte d’hivernacle és ara més que mai una necessitat. Barcelona aprofita l'oportunitat per treballar per a una ciutat saludable on conviuen el dret a moure'ns i el dret a un futur amb un aire net.

Ciutat pedalable

Carrils bici, corredors ciclistes i carrers 30 són espais on les bicicletes tenen prioritat sobre els vehicles motoritzats.

Obrim espais on la bicicleta esdevé el mitjà de transport prioritari. Ampliem la xarxa de carrils bici i garantim els desplaçaments per la ciutat enllaçant les zones pacificades amb opcions de transport públic, perquè sempre puguis portar la bici amb tu.

Llocs web recomanats

Una ciutat més segura per a tothom

Fem entre tots i totes una ciutat més segura per a tothom. Vagis amb cotxe, moto, bicicleta o a peu, respecteu les normes de circulació i desplaceu-vos amb seguretat.

La xarxa ciclista continua creixent

Podeu consultar el plànol de la xarxa de carrils bici, implantats i en construcció, i vies ciclables de Barcelona (última actualització: setembre 2018)

Rodes, plataformes i patinets elèctrics

Consulta la normativa de circulació d'aquests vehicles de mobilitat personal. Circula per les vies permeses i recorda: les voreres són per als vianants.

Què és la zona de baixes emissions?

S'estableix una àrea de més de 95 km2 (Barcelona i els municipis circumdants a les rondes), on s'ha restringit la circulació de vehicles contaminants els dies laborables de 7 a 20 h.

Estratègia municipal per impulsar la mobilitat elèctrica

Es treballa perincrementar el nombre de vehicles elèctrics dels serveis municipals i del transport públic, així com incentivar-ne l’ús en l’àmbit privat.

Les voreres, per als vianants

Consulteu la normativa d’aparcament de motocicletes i ciclomotors als carrers de Barcelona. Gràcies per aparcar als espais habilitats!