Tall del carrer Jaume I per les obres de la via Laietana

A partir d’aquest dilluns, 5 de maig, i fins al juny, quedarà tallat el carrer de Jaume I per les obres d’urbanització de la via Laietana i es reconfigurarà la mobilitat en aquest entorn. La intervenció servirà per transformar el carrer a plataforma única al nivell de la plaça de l’Àngel, pavimentar-lo i instal·lar-hi pilones de seguretat. Així mateix, està prevista la reobertura del carrer de la Princesa, tallat per les obres des del passat 24 d’abril.

..
02/05/2025 - 11:10 h - Transformacions urbanes

Amb aquestes obres es vol transformar el carrer de Jaume I en una plataforma única a l’altura de la plaça de l’Àngel, ampliant d’aquesta manera l’àmbit de la plaça i afavorint el flux de vianants que es concentra en aquest punt.

Tant a la plaça de l’Àngel com al node Bòria – Princesa – Argenteria s’ha plantejat el mateix tractament unitari als paviments, al mobiliari i a l’arbrat per donar una imatge de continuïtat a una banda i l’altra de la via Laietana.

La intervenció també inclou la instal·lació de pilones de seguretat retràctils. La col·locació d’obstacles mòbils a la via pública, en aquest cas pilones, tenen la funció de limitar l’accés de vehicles en cas que els cossos de seguretat i d’emergència ho considerin necessari per motius de seguretat. En horaris permesos, aquests elements estaran baixats per permetre la mobilitat i l’accessibilitat de vehicles des de la via Laietana fins a la plaça de Sant Jaume i fins a la Rambla.

La previsió és que els treballs s’allarguin fins al mes de juny i en tot moment hi estarà permès el pas de vianants.

Afectacions a la mobilitat

A partir del dilluns, 5 de maig, quedarà tallat el carrer de Jaume I, i per accedir a la plaça de Sant Jaume, es canviaran de sentit els carrers de Regomir i de Ciutat, que passaran a ser de pujada.

El desviament de trànsit per accedir a la plaça de Sant Jaume, per tant, serà per la via Laietana, els carrers d’Àngel J. Baixeras, de la Fusteria, Ample, del Regomir, Ciutat i fins a la plaça de Sant Jaume. Els itineraris de sortida de la plaça seran pels carrers de Ferran, d’Avinyó i Ample.