Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut
Barcelona City Council logo
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.

Mobilitat i transports

Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui som
    Qui som
    • Organització
    • Pla de Mobilitat Urbana
      • Pla de Mobilitat Urbana
      • Pla de Mobilitat Urbana
      • Mobilitat sostenible
      • Mobilitat equitativa
      • Mobilitat eficient
    • Ciutat Zero Emisions
      • Ciutat Zero Emisions
      • Ciutat Zero Emisions
      • Qualitat de l'Aire
      • Zona de Baixes Emissions
    • Òrgans de participació
      • Òrgans de participació
      • Òrgans de participació
      • Pacte per la Mobilitat
      • Pacte de mobilitat laboral
      • Consell Ciutadà Sostenibilitat
    • Entitats i operadors
  • Mitjans de transport
    Mitjans de transport
    • A peu
    • Bicicleta
    • Vehicles de Mobilitat Personal
    • Bus
    • Metro
    • Tramvia
    • Tren
    • Taxi
    • Cotxe
    • Moto
    • Vehicle compartit
    • Vehicle elèctric
    • Vaixell
    • Avió
  • Serveis
    Serveis
    • Com s'hi va
    • Estat del trànsit
    • Obres - Mapa
    • Aparcament
      • Aparcament
      • Aparcament
      • En superfície - Àrea
      • Subterranis
      • Aparcaments motos (superfície)
      • Aparcament motos (subsol)
      • Park&Ride
      • Persones amb mobilitat reduïda
    • Bicing
    • Punts recàrrega vehicle elèctric
    • Distribució Urbana de Mercaderies (DUM)
      • Distribució Urbana de Mercaderies (DUM)
      • Distribució Urbana de Mercaderies (DUM)
      • Estratègia DUM
      • DUM nocturna
      • Informació pràctica
    • Mobilitat escolar
      • Mobilitat escolar
      • Mobilitat escolar
      • Camí escolar
      • Permís de transport escolar
      • Seguretat i educació viària
    • Mobilitat turística
      • Mobilitat turística
      • Mobilitat turística
      • Bus turístic
      • Tramvia Blau
      • Funicular del Tibidabo
      • Telefèric de Montjuïc
      • Aeri del Port
      • Àrea aparcament bus
  • Tràmits i ajuts
    Tràmits i ajuts
    • Consultes més habituals
    • Targetes
      • Targetes
      • Targetes
      • T-16
      • T-Verda
      • T-Aire
      • T-Mobilitat
      • Targeta vehicle elèctric
      • Cercador de títol de transport
    • Bonificacions i ajudes
      • Bonificacions i ajudes
      • Bonificacions i ajudes
      • Targeta Rosa
      • Acompanyant persones amb discapacitat
      • Carnet Pensionista Ferrocarrils
      • Targeta Daurada Renfe
    • Ajuts de 600 € per canviar a un ciclomotor elèctric
    • Empreses
      • Empreses
      • Empreses
      • Transport mercaderies perilloses
      • Vehicles de pes i mides especials
      • Sol·licitud Càrrega i Descàrrega
    • ZBE - Consultar matrícula
  • Mobilitat segura
  • Actualitat i recursos
    Actualitat i recursos
    • Notícies
    • Documentació i dades
    • Dades bàsiques de mobilitat
    • Butlletí de Mobilitat
    • Obrim Carrers
    • Dispositiu de mobilitat per a la tornada al Camp Nou
    • Dispositiu de mobilitat a Montjuïc
    • Comerç en línia responsable
    • Setmana Europea de la Mobilitat
      • Setmana Europea de la Mobilitat
      • Setmana Europea de la Mobilitat
      • Com funcionen els transports de Barcelona?
  • Com s'hi va
  • Inici
  • Qui som
    Qui som
    • Organització
    • Pla de Mobilitat Urbana
      • Pla de Mobilitat Urbana
      • Pla de Mobilitat Urbana
      • Mobilitat sostenible
      • Mobilitat equitativa
      • Mobilitat eficient
    • Ciutat Zero Emisions
      • Ciutat Zero Emisions
      • Ciutat Zero Emisions
      • Qualitat de l'Aire
      • Zona de Baixes Emissions
    • Òrgans de participació
      • Òrgans de participació
      • Òrgans de participació
      • Pacte per la Mobilitat
      • Pacte de mobilitat laboral
      • Consell Ciutadà Sostenibilitat
    • Entitats i operadors
  • Mitjans de transport
    Mitjans de transport
    • A peu
    • Bicicleta
    • Vehicles de Mobilitat Personal
    • Bus
    • Metro
    • Tramvia
    • Tren
    • Taxi
    • Cotxe
    • Moto
    • Vehicle compartit
    • Vehicle elèctric
    • Vaixell
    • Avió
  • Serveis
    Serveis
    • Com s'hi va
    • Estat del trànsit
    • Obres - Mapa
    • Aparcament
      • Aparcament
      • Aparcament
      • En superfície - Àrea
      • Subterranis
      • Aparcaments motos (superfície)
      • Aparcament motos (subsol)
      • Park&Ride
      • Persones amb mobilitat reduïda
    • Bicing
    • Punts recàrrega vehicle elèctric
    • Distribució Urbana de Mercaderies (DUM)
      • Distribució Urbana de Mercaderies (DUM)
      • Distribució Urbana de Mercaderies (DUM)
      • Estratègia DUM
      • DUM nocturna
      • Informació pràctica
    • Mobilitat escolar
      • Mobilitat escolar
      • Mobilitat escolar
      • Camí escolar
      • Permís de transport escolar
      • Seguretat i educació viària
    • Mobilitat turística
      • Mobilitat turística
      • Mobilitat turística
      • Bus turístic
      • Tramvia Blau
      • Funicular del Tibidabo
      • Telefèric de Montjuïc
      • Aeri del Port
      • Àrea aparcament bus
  • Tràmits i ajuts
    Tràmits i ajuts
    • Consultes més habituals
    • Targetes
      • Targetes
      • Targetes
      • T-16
      • T-Verda
      • T-Aire
      • T-Mobilitat
      • Targeta vehicle elèctric
      • Cercador de títol de transport
    • Bonificacions i ajudes
      • Bonificacions i ajudes
      • Bonificacions i ajudes
      • Targeta Rosa
      • Acompanyant persones amb discapacitat
      • Carnet Pensionista Ferrocarrils
      • Targeta Daurada Renfe
    • Ajuts de 600 € per canviar a un ciclomotor elèctric
    • Empreses
      • Empreses
      • Empreses
      • Transport mercaderies perilloses
      • Vehicles de pes i mides especials
      • Sol·licitud Càrrega i Descàrrega
    • ZBE - Consultar matrícula
  • Mobilitat segura
  • Actualitat i recursos
    Actualitat i recursos
    • Notícies
    • Documentació i dades
    • Dades bàsiques de mobilitat
    • Butlletí de Mobilitat
    • Obrim Carrers
    • Dispositiu de mobilitat per a la tornada al Camp Nou
    • Dispositiu de mobilitat a Montjuïc
    • Comerç en línia responsable
    • Setmana Europea de la Mobilitat
      • Setmana Europea de la Mobilitat
      • Setmana Europea de la Mobilitat
      • Com funcionen els transports de Barcelona?
  • Com s'hi va
  1. Inici
  2. / Mitjans de transport
  3. / Bicicleta
  4. / Xarxa ciclista/pedalable

Tipus de via

A les vies urbanes, la circulació de bicicletes s’ha de desenvolupar pels carrils bici, la calçada i per les zones especialment habilitades. S'entén per zones especialment habilitades les que la normativa estableix exclusivament com a destinades a la circulació de bicicletes, aquelles que la senyalització ho permet i aquelles per a les quals existeix una autorització expresa.

Carrils bici

Els carrers i espais on hi ha un carril específic per a la circulació de bicicletes.

Aquests carrils poden estar a la calçada, preferentment, però també poden estar sobre la vorera. Alhora, poden ser unidireccionals (un únic sentit) o bidireccionals (dos sentits) i segregats o no, és a dir, separats de manera evident de la calçada.

La xarxa de carril bici permet la circulació de bicis i patinets.

L’Ajuntament de Barcelona té per objectiu incrementar els quilòmetres de carril bici de manera substancial, per tal que el 95% de la població de la ciutat disposi de, com a mínim, un carril bici a 300 metres de distància del seu domicili.

Per aquest motiu, es fan diverses actuacions en carrers per tal d’aconseguir el desplegament total de la xarxa de carrils bici. En la majoria dels punts es creen nous carrils bici, tot i que, en alguns àmbits, el que es fa són actuacions de millora, com ara baixar els carrils bici a la calçada.

Per dur-ho a terme, s’ha elaborat un manual de disseny de carrils bici, amb l’objectiu de millorar la seguretat dels ciclistes, reduir els conflictes amb els vianants, millorar la connectivitat dels nous carrils bici, la senyalització, la regulació, el disseny i tots els aspectes que hi estan relacionats.

Des del 2015 fins a dia d’avui s’han duplicat els quilòmetres d’infraestructura ciclista i s’ha arribat als més de 240 quilòmetres de xarxa que hi ha actualment.
L’objectiu per al 2023 és arribar als 272,6 quilòmetres de xarxa ciclista a la ciutat.

Nota per als usuaris del lector de pantalla. Aquesta galeria mostra un element, que pot ser una imatge o un vídeo. Feu servir els controls de l’àrea "Controls de la galeria" per veure l’element anterior o el següent. També podeu fer clic sobre l’element que voleu visualitzar.
Ciclista aturat en un pas de vianants
Diapositiva 1 de 4

Desplegament de la xarxa de carrils bici

  • Mesura estratègia de la bicicleta

Tipus de carrils bici

Permet la circulació de bicicletes en els dos sentits de la marxa. Normalment se situen a l'esquerra de la via en el sentit de la circulació dels altres vehicles (carrers de Calàbria, Marquès de Sentmenat, Urgell, Sicília, Provença, Teodor Llorente, etcètera). D'aquesta manera, el ciclista que circula en sentit contrari al trànsit rodat va més protegit. Aquest tipus de carril també pot estar situat al mig de la via, per exemple al passeig de Sant Joan o a l’avinguda del Paral·lel.

Pot ser en el mateix sentit de la circulació (com les de l’avinguda Diagonal, la plaça de Francesc Macià, el passeig de Gràcia o els carrers de la Diputació i del Consell de Cent), o en sentit contrari, emprat especialment en carrers bici (30) per permetre la circulació de bicicletes en sentit contrari al propi de la via. És el cas de la carretera de la Bordeta o el carrer de la Jota. 

Permet la circulació en un únic sentit. Trobem un exemple a l’avinguda Diagonal, a l’entorn de la plaça de les Glòries. 

Permet la circulació de bicicletes en tots dos sentits de la circulació. Com a exemples d’aquest tipus de carril, tenim l’avinguda Diagonal, des de Francesc Macià fins a Zona Universitària, o la gran via de les Corts Catalanes, des de plaça d'Espanya fins a l'avinguda del Carrilet. 

Vies pedalables

Els carrers i les calçades per on poden circular les bicicletes, però han de
conviure amb altres mitjans de transport.

Són carrers sense circulació motoritzada, reservats als que es mouen a peu. Les bicicletes hi poden circular en ambdós sentits sempre respectant la preferència dels vianants. Cal circular a 10 km/h i, en cas d’aglomeració de persones, baixar de la bicicleta.
Els vehicles de mobilitat personal (VMP) no hi poden circular, atès que són considerats, per normativa de la DGT, vehicles motoritzats.

Són carrers de plataforma única amb la velocitat limitada a 10 o 20 km/h, en què les condicions de circulació de vehicles queden restringides a favor de la circulació de vianants. 
En aquestes zones, les bicicletes i els patinets gaudeixen de prioritat sobre la resta de vehicles, però no sobre els vianants, i poden circular en tots dos sentits de la via.
S'entén per via urbana de plataforma única la que presenta un sol nivell arquitectònic o de rasant en el paviment entre la calçada i la vorera, malgrat que els materials que integren aquestes parts de la via presentin diferències.

Són carrers de trànsit pacificat en els quals es promou la circulació de ciclistes, ja que el trànsit de vehicles motoritzats té limitada la velocitat a 30 km/h. En aquests carrers, les bicicletes han de circular en el sentit de la circulació de la via i tenen prioritat sobre la circulació de la resta de vehicles, però no sobre els vianants.

S’habilita en alguns carrers la circulació de bicicletes per l’espai destinat al transport públic per possibilitar la continuïtat de la xarxa pedalable de la ciutat.
Carril senyalitzat i diferenciat a la calçada que permet la circulació exclusiva de transport públic i bicicletes.  Les bicicletes han de respectar les aturades que pugui fer l’autobús a les parades habilitades. 

Xarxa ciclista en un espai compartit amb altres mitjans de transport. 
Els carrils bici no sempre poden estar connectats els uns amb els altres per qüestions urbanístiques o de convivència dels diversos mitjans de transport.  Per això, hi ha espais de la ciutat que no incorporen carril bici, sinó elements d’enllaç o connexió, i que tenen com a finalitat connectar la xarxa ciclista entre si. S’anomenen bike links o bicienllaços i són espais que incorporen senyalització horitzontal i vertical pertinent que informa de la prioritat de la bici.

En determinats carrers i espais de vianants on no poden circular motoritzats s’habilita un enllaç de la xarxa ciclista senyalitzat amb el senyal blau rodó amb un vianant i una bicicleta (B56) per permetre la circulació de VMP. 

Els parcs també són vies pedalables i poden actuar com a elements de trànsit, excepte en aquells on es prohibeixi expressament. 
Quan els elements de connexió són parcs, voreres o plataformes úniques, llavors la prioritat no és de la bicicleta.

En determinats carrers es fa difícil implementar infraestructura ciclista perquè la secció de la via no dona l’espai disponible per construir-la. 
En aquests casos la bicicleta, amb preferència de pas i senyalització pròpia, comparteix espai amb els vehicles motoritzats. 

La Ronda Verda

La Ronda Verda és un itinerari ciclista semiurbà que circumval·la la ciutat de Barcelona, que passa pels termes municipals de l'Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs. També hi ha una variant que amplia la ronda i incorpora la ciutat de Badalona. 

La Ronda Verda està plantejada com un itinerari ciclista d'oci que transcorre per parcs, jardins i grans avingudes, però que també està integrada a les xarxes ciclistes bàsiques dels municipis per on transcorre. El recorregut té una senyalització uniforme on s'informa de les connexions amb les xarxes locals i els principals punts d'interès cultural. 

Més informació

Et pot interessar

  • Xarxa de carrils bici
  • Ronda verda
  • Seccions principals

    • Pla de Mobilitat Urbana
    • Bicicleta
    • Tramvia
    • Àrea DUM
    • Mobilitat segura
  • Contacte

    Suggeriments

  • Butlletí

    Subscriu-t'hi
Barcelona City Council logo
  • Informació
  • Suggeriments
  • Avís legal
  • Accessibilitat